کاروان زائران پیاده از ساوه راهی حرم حضرت معصومه(س) شد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۵:۴۸:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا ، این کاروان که متشکل از ۲۵۰ نفر زائر کریمه اهل بیت (س) است با هدف گرامیداشت سالروز شهادت حضرت معصومه (س) و شرکت در آئین عزاداری سالروز شهادت خواهر امام رضا (ع) از مقابل مسجد امام حسن مجتبی (ع) ساوه با بدرقه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و سایر مسئولان و مردم ساوه راهی قم شدند.

این کاروان که با عنوان کاروان پیاده “از حرم تا حرم” مسیر ۸۰ کیلومتری ساوه تا قم را در مدت دو روز و به صورت پیاده طی می کند از کنار حرم آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) برادر امام رضا(ع) در ساوه به سمت حرم خواهر امام رضا(ع) در قم حرکت کرده و پس از عبور از روستاهای مسیر این دو شهرستان امشب در شهر جعفریه از توابع قم اسکان یافته و عصر جمعه وارد قم خواهند شد.

تشکیل حلقه‌های معرفتی و بصیرتی و نیز شرکت در آئین معنوی یادواره شهدای جعفریه و برگزاری نماز جماعت و دعای کمیل و ندبه از برنامه های پیش بینی شده این کاروان زیارتی است.

این کاروان پس از شرکت در آئین عزاداری و زیارت مرقد شریف حضرت معصومه (س) با بدرقه خادمان حرم و مردم شهر مذهبی قم به ساوه برخواهند گشت.

کریمه اهل بیت (س) حضرت فاطمه معصومه (س) در سال ۲۰۱ هجری قمری در اثر جنایات سربازان مامون که به کشتار نزدیکان امام رضا (ع) روی آورده بودند در ادامه مسیر وصال با برادرش از سمت ساوه وارد قم شد و تنها هفده روز با تحمل رنج بیماری و دوری نزدیکان در قید حیات بود. این بانوی بزرگوار در دهم ربیع الثانی رحلت کردند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی