ساوه قطعا نیاز به یک پارک علمی – فناوری دارد | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۵۳:۴۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان موسسه کاوشگران دانش کاوه از سال ۱۳۹۰ فعالیت علمی آموزشی خود را در بخش هایی نظیر رباتیک،هوافضا،کمی کار و … آغاز نمود. این موسسه بعد از تلاش های فراوان موفق شد در سال ۹۳ مجوز رسمی فعالیت خود را با عنوان یک شرکت دریافت نماید .

کاهدی مدیر این موسسه گفت : در این سال ها حدود ۴۵۰۰ دانش آموز و دانشجوی ساوجی را پذیرش کرده و آموزش داده ایم. هدف ما ابتدا فنی نمودن دانش آموزان با انجام کارهای عملی و در مرحله بعد دور کردن آن ها از افراط در استفاده از فضای مجازی و به بطالت گذراندن اوقات هست. انجام کار عملی که حقیقتا یک نقص در سیستم آموزشی ما هست باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز و نیز به کارگیری هوش و خلاقیت و شناخت رغبت و استعداد در دانش آموزان می شود.۶ پارامتری که با افزایش یکی بقیه هم تقویت خواهند شد.همچنین سعی کردیم فضایی برای پژوهش تهیه و امکانات فراهم کنیم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۸ نفر گفت : درحال حاضر و در این ترم هم چیزی حدود ۵۵۰ دانش آموز و شاگرد را در موسسه پذیرفته ایم که بصورت اختصاصی و با حداقل دانش آموز در یک کلاس ( بین ۶ تا ۸ نفر ) آموزش های خود را تعلیم میدهیم. تمرکز ما روی کارهای عملی است , ساخت ربات , آشنایی و کار با ابزار , ساخت انواع لوازم برقی ( هیتر , چراغ خواب و … ) , لوله کشی ساختمانی , سازه های ماکارونی , آزمایش های شیمی و فیزیک و لذت علم, تعمیر لوازم خانگی و از این دست کارهاست.

کاهدی در پاسخ به سوالی در مورد توانایی استارت یک مسابقه شهرستانی ( علمی – فناوری ) گفت : ما ۱۰ دوره مسابقه رباتیک برگزار کردیم که هر بار حداقل ۲۰۰ تیم در آن شرکت کردند. ۴ بار از این ۱۰ دوره در سالن و با حضور مقامات شهر بوده است .اما پس از آن دوره ها دیگر مسابقه در سطح شهر و سالن برگزار نکردیم, چرا که گرچه استقبال عموم زیاد بود ولی آن برد لازم را نداشت.  اگر بنا هست که مسابقه ای برگزار شود باید حمایت شود. منظور از حمایت مالی نیست چرا که با اسپانسر و بلیط فروشی می توان مسائل مالی را حل کرد. منظور از حمایت این هست که در مسئولین شهر و مردم جا بیفتد که هر سال در تاریخ خاصی یک مسابقه و جشنواره علمی برگزار خواهد شد. این برنامه شاید در سال اول در سطح یک شهرستان باشد ولی به تدریج به سطح استان و کشور می رسد و این مهم هم برای نام ساوه هم برای ارتقا بچه های ساوجی بسیار موثر خواهد بود.یک لحظه فکر کنید نام ساوه علاوه بر موارد مثبت دیگر با نام برگزار کننده جشنواره های علمی در کشور مطرح شود. ما این امکانات و نیروهای زبده را داریم که بتوانیم مسابقاتی ر این سطح برگزار کنیم.اکنون هم جشنواره هایی با عنوان ابتکارات برای مجموعه خودمان برگزار می کنیم.

وی در ادامه با گله از برخی ارگان ها گفت : تقریبا هیچ ارگانی از ما حمایت نکرد . البته برخی نهادها و اشخاص پیگیر کار ما بودند ولی برای بستن کار , ما یک شرکت آموزشی پژوهشی ثبت کردیم بصورت کاملا خصوصی. زمانی که شروع کردیم اکثرا متوجه کاری که ما انجام می دادیم نبودند.اما از حق نگذریم برخی از اعضای شورا و شهردار دوره قبل و مسئولین اداره ارشاد حمایت و تشویق نمودند. همچنین مدیران مدارس و پدران و مادران هنرجوی ان که با آینده نگری پشت ما بودند واقعا جای تقدیر و تشکر دارند

مدیر موسسه کاوشگران دانش کاوه گفت : هم اکنون ۲ اختراع و ۱ تالیف و ۱ ترجمه را در دست اقدام و ثبت داریم. اگر می خواهیم بچه ها از فضای مجازی دور بشوند و در کوچه و خیابان وقتشان را به بطالت نگذرانند و سر به قهوه خانه ها و … نزنند فقط یک راه وجود دارد.کنار گذاشتن تفکرات محافظه کارانه در سیستم آموزشی.البته مسئولین محترم این امر افرادی زحمت کشی هستند. اما شاید یک سیستم کهنه و بوروکراتیک مانع از کنار گذاشتن برخی تفکرات خواهد شد. وجود پژوهشگاه ها و پارک های علمی و فناوری و نیز مسابقات و جشنواره های متعدد علمی بچه ها را وادار به تفکر و کار خواهد کرد و استعدادهای بی شمار سرزمین و شهرمان را پیدا خواهد نمود.آن گاه دیگر وقتی برای حاشیه ها و بطالت در این بچه ها باقی نمی ماند. تاسیس و برگزاری مواردی که گفته شد از عهده بخش خصوصی بر می آید که البته فعلا برخی تفکرات مانع از رشد آن است.امیدوارم روزی برسد که همه فرزندان کشورمان بتوانند استعدادهای خود را بشناسند و در راه تعالی کشور به کار گیرند. از شما هم بابت زحماتتان بسیار سپاس گذارم.

آدرس موسسه :خیابان تعاون – کوچه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) – ساختمان ۲۰ – موسسه کاوشگران دانش کاوه

شماره تماس : ۴۲۲۳۷۱۹۱ – ۰۹۱۲۲۵۵۰۲۴۰

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی