آئین تجلیل ازچهار دهه خدمات دکترحسین بلورچی در ساوه برگزار شد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۰:۲۸:۳۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این آئین با تاکید بر اینکه استان مرکزی مهد پرورش مفاخر و مشاهیر متعدد در حوزه‌های گوناگون به ویژه در عرصه پزشکی و علمی است، گفت: در هریک از شهرستان های این استان پزشکان حاذق و نامداری پرورش یافته و به مردم خدمات پزشکی را ارائه می‌دهند.

دکتر حسن طاهراحمدی با اشاره به پیشینه شغل پزشکی در مکتب اسلام و نگاه خاص انبیاء و اولیای الهی به طبیبان اظهار کرد: شغل پزشکی از جمله مشاغل مقدس و ارزشمندی است که به دلیل تامین سلامت و جان مردم از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. وی به درخشش اطباء شاخصی همچون دکتر قریب و استاد یلدا اشاره کرد و افزود: دکتر بلورچی نیز به عنوان یک پزشک مشهور در استان مرکزی سالیان سال خدمات شایانی را به مردم شهرش در ساوه ارائه کرده است که در پیشگاه خدای تعالی از اجر بالایی برخوردار است.

طاهر احمدی تجلیل از چهار دهه خدمات دکتر بلورچی را تکریم از مقام شامخ این پزشک حاذق و فرصتی برای تجلیل از مقام پزشک در جامعه بیان کرد.

میران زاده رئیس نظام پزشکی ساوه نیز گفت: دکتر بلورچی عضو نظام پزشکی ساوه و رئیس انجمن پزشکان عمومی این شهرستان است که سالها در خدمت به مردم زادگاهش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

دکتر حسین میران زاده از تحصیل دکتر بلورچی زیر نظر اساتیدی همچون پروفسور عدل و دیگر اسطوره های علم پزشکی در دانشگاه تهران یاد کرد و گفت: با وجود اینکه دکتر بلورچی امکان تحصیل در عالی ترین دانشگاههای خارج از کشور از جمله هاروارد را داشت اما عشق و علاقه به زادگاهش موجب شد تا در ساوه بماند و به مردم شهرش خدمت کند.

دکتر حسین بلورچی نیز در سخنانی گفت: اگر دوباره متولد شوم قطعا همان راهی که امروز انتخاب کردم را دوباره انتخاب خواهم کرد و به مردم شهرم خدمت می کنم.

وی هیچ لذتی را بالاتر از نجات جان انسان ندانست و افزود: نجات جان انسان و تضمین سلامت مردم علاوه بر کسب رضایت مردم موجب بهره مندی از اجر معنوی و رضایت الهی خواهد شد.

دکتر بلورچی در سال ۱۳۲۴ در ساوه متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات خود در مقطع دبیرستان و پذیرفته شدن در دانشکده پزشکی تهران، برای اعزام به خارج از کشور نیز بورسیه می‌گیرد، اما در ایران به تحصیلات خود ادامه می‌دهد. او در سال ۱۳۵۰ فارغ التحصیل شد و برای آغاز کار خود به بخش خرقان ساوه اعزام شد. وی در سال ۱۳۵۳ به زادگاهش بازگشت و از آن سال تاکنون در مقام‌ها و پست‌های متفاوت در خدمت مردم ساوه بوده است . زندگینامه این پزشک عمومی ساوجی در کتابی با عنوان “طبیب عشق” گردآوری شده است

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی