جذب ۷میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم در بخش صنعت کشور/افق روشن برای هپکو | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۴۵:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این سرمایه گذاری ها بیشتر از سوی واحدهای متوسط صورت گرفته و در این مدت به جز یک مورد تمامی مجوزهای صادر و وارد مرحله عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: جلب و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران به ویژه در صنعت خودروسازی از مهمترین و اهداف مهم دولت تدبیر و امید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مدت کوتاهی که از عمر دولت دوازدهم می گذرد، یک و ۹ دهم میلیارد دلار مجوز برای سرمایه گذاری مستقیم در حوزه صنعت صادر شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: ۴۰ درصد فعالیت های این بخش با ورود ماشین آلات یا انتقال منابع ارزی به کشور تثبیت شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مطلوب در حوزه سرمایه گذاری خارجی، در زمینه تولید خودرو در ایران است، در گذشته کارآفرینی و سرمایه گذاری های خودروسازان خارجی در ایران گستره محدودی داشت و برای نخستین بار است که یک شرکت مهم اروپایی علاقه مند به سرمایه گذاری بیش از ۵۱ درصدی در ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساوه یکی از گزینه های مهم برای استقرار سایت خودروسازی خارجی است، اضافه کرد: این سرمایه گذار خارجی ۱۴ نقطه را در ایران برای فعالیت خود گزینه کرده بود که استقرار این واحد در ساوه بسته به تصمیم سرمایه گذار با سهم ۵۱ درصدی است.

وی اظهار کرد: مذاکرات صورت گرفته بر مبنای استقرار این واحد خودروسازی خارجی در استان مرکزی است و انتظار می رود قرارداد نهایی آن امضا شود و مردم ثمره این صنعت را ببینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی مشکل دار در کشور وجود دارد که بخشی از آن جز سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی است.

شریعتمداری با بیان اینکه اغلب مشکلات واحدهای صنعتی بحران زده در ساختار مالکیتی، مدیریتی و مالی است گفت: چالش های این واحدها به صورت مستمر در نشست های تخصصی کارگروه رفع موانع تولید بررسی و پیگیری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسیاری از مشکلات واحدهای مشکل دار استان مرکزی از سال های گذشته و به دلیل ساختارهای مالکیتی و واگذاری ناموفق به بخش خصوصی ایجاد شده است.

شریعتمداری عنوان کرد: هپکو و آذرآب از ارزشمندترین واحدهای صنعتی ایران است و کارگران این واحدها بخشی از سرمایه های صنعتی و نیروی انسانی ماهر محسوب می شوند.

وی بیان کرد: کمیسیون کارگروه رفع موانع تولید برای هپکو تصمیماتی چون جلب مشارکت بانک ها، آزاد کردن بخشی از دارایی ها و کمک از منابع دولت در پرداخت بخشی از حقوق های معوقه داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در راستای کمک به هپکو، محدودیت واردات ماشین آلات سازی در کشور اعمال شده است.

شریعتمداری بیان کرد: از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی نیز درخواست شده تا در مورد مالکیت هپکو هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

وی گفت: تلاش شده با هماهنگی نماینده های کارگران هپکو و تفاهم با سازمان خصوصی سازی، مدیریت این واحد صنعتی از نیروهای دارای صلاحیت و مورد اعتماد کارگران انتخاب شود که امید است این تصمیم در آینده نزدیک محقق شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی بیش از سایر بخش هادر پیگیری مشکلات هپکو مشارکت دارند و اطمینان داده می شود که مسایل این واحد صنعتی مادرتخصصی تاحصول نتیجه با قوت دنبال خواهد شد.

وی گفت: مسایل هپکو لاینحل نیست و با همراهی وزرای اقتصادی و مراجع تصمیم ساز در سطح کلان آینده این واحد صنعتی روشن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: آذرآب واحد مادر صنعتی و پیمانکار عمده کشور است که می تواند برای زنجیره ای از صنایع زیردستی کارسازی کندو مجموع توان به کار گرفته شده تا رونق تولید در این واحد روز به روز مطلوب تر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان مرکزی ۲ واحد تولیدی در شهرستان زرندیه و یک واحد صنعتی در شهرستان ساوه را بهره برداری کرده است.

گفتنی است عملیات اجرایی این واحد تولیدی از سال ۹۲ آغاز شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.با آغاز به کار این واحد صنعتی ۷۵ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.ظرفیت کنونی این واحد تولیدی ۱۵ هزار تن است که در طرح توسعه آن توان تولید تا ۵۰ هزار تن قابل افزایش است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی