برگزاری جشنواره آیین سرزمین من و مفاخر شهرم در دبستان سما | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۰۴:۲۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , دومین جشنواره آیین های سرزمین من ، با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ اصیل ایران، ارزشهای اسلامی و دینی و میراث فرهنگی با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و سما واحد ساوه و مدیر میراث فرهنگی شهرستان ساوه اولیاء و مربیان در محل دبستان پسرانه سما برگزار شد.

آقای دکتر ابراهیمی سرپرست معاونت سما واحد ساوه با تقدیر و تشکر از حضور مسئولین محترم گفت: این جشنواره با هدف انتقال فرهنگ های بومی و اصیل ایرانی و محلی به نسل امروز باهمکاری اولیاء ومربیان دبستان پسرانه سما بر پاشده است. وی در ادامه افزود :برگزاری جشنواره های فرهنگی با عنوان آیین های سرزمین من موجب می شود تا دانش آموزان، نوجوانان وجوانان پیرامون سنت های سرزمین خود به تحقیق پرداخته و در احیا واستفاده ازاین ظرفیت ها و پتانسیل ها گام های بلند وموثری درآینده بردارند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه خوشبختانه ایران اسلامی دارای مولفه های بسیاری برای پیشرفت است که یکی از این مولفه ها فرهنگ و ارزشهای اسلامی می باشد، اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید با فرهنگ اصیل خود آشنایی بیشتری داشته باشند تا فرهنگ بیگانه تاثیری بر آنان نداشته باشد.

سرپرست معاونت سما ساوه افزود: این جشنواره در بخش های مختلف از جمله حفظ میراث فرهنگی، احیا موسیقی سنتی، احیا بازی های سنتی و بومی، ارائه اشعار با لهجه ساوه ای، ترویج صنایع دستی وگردشگری، معرفی آثار فرهنگی و صنایع دستی ویژه ساوه انجام شده است.

در ادامه آقای مهندس فراشیانی معاون مدیر کل و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه با تقدیر از برگزاری چنین همایشی گفت : «معرفی و بیان اصالت و ماهیت اقوام ایرانی، معرفی هویت ایران اسلامی، تقویت همبستگی و همگرایی ملی و چگونگی شکل گیری آیین ها از ماموریتهای اصلی وزارت آموزش و پرورش میباشد که بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش در صدد است با اجرای برنامه های مختلف از قبیل قصه گویی وشعر خوانی در سطح مقطع ابتدایی دانش آموزان را با آیین نیاکان آشنا نمایند و به حمدالله امروز برای اولین بار در سطح شهرستان در دبستان پسرانه سما شهر قصه ایجاد میشود که انشالله بتوانیم در سطح مدارس عمومیت دهیم.


همچنین با هدف ترغیب دانش آموزان به مصرف غذاهای سالم و بومی نمایشگاه غذای سالم و بومی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی