مدیریت آب رکن کلیدی در خدمات رسانی زلزله است | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۳:۲۹:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از ایرنا , محمد بهاروند در حاشیه برگزاری پنجمین رزمایش فراگیر مدیریت بحران در ساوه، افزود: ایران رتبه چهارم حوادث طبیعی را در خاورمیانه دارد و ۹۰ درصد از مناطق کشور زلزله خیز تشخیص داده شده است.
وی بیان کرد: بلایای دیگر طبیعی نظیر سیل و خشکسالی نیز در بیش از ۸۰ درصد کشور تخمین زده شده و باید برنامه هدفمند در آمادگی های پیش ، حین و پس از حادثه با بهترین کارایی در ساوه ایجاد شود.
فرماندار ساوه افزود: برگزاری رزمایش برای محک توان افزایی عملیاتی در نیروهای شهرستان به ویژه درحوزه آبفا از راهبردهای مهم در زمینه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران می باشد.
بهاروند اظهار کرد: زلزله منطقه سرپل ذهاب در سال گذشته هشداری بود که باید جدی گرفته شود و مسئله مقاوم سازی ساختمان ها در کنار تقویت مدیریت امداد و نجات و راهبری بحران به ویژه در زمینه آب جدی گرفته شود.
وی بر مقاوم سازی ساختمان های خدماتی و عمومی نظیر بیمارستان ها،‌ زندان ها و هسته تصمیم سازی و راهبری مدیریت بحران در استان و ساوه تاکید کرد.
فرماندار ساوه گفت: مشکلاتی نظیر کمبود آب،‌ نشست زمین و کاهش ذخایر منابع سفره های زیرزمینی در اغلب مناطق کم بارش کشور به بحران تبدیل شده و لازم است در کنار اعمال برنامه های صرفه جویی و بازدارنده در مصرف آب، اقدامات پیش آمادگی در مقابله با کاهش خسارت های حوادث ناشی از آن دیده شود.
بهاروند گفت: با تشدید پدیده خشکسالی نیاز است که برنامه های بومی شده منطبق با شرایط اقلیمی شهرستان برای مقابله با بحران های احتمالی تهیه شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در این رزمایش اظهار کرد: در ۳۰ سال اخیر تغییرات اقلیمی باعث شده متوسط دمای استان مرکزی یک و هفت دهم درجه سانتیگراد گرم تر شود در حالی پیش از این استان سالانه حدود ۱۸ مورد بارش برف داشت و اکنون این شاخص به چهار رسیده است.
عبدالرضا خلیلی اظهار کرد: استقرار تجهیزات و شبکه های هوشمند و مناسب در مدیریت حوزه آب مناطق مشکل دار استان به ویژه ساوه ضروری است.
وی افزود: در زلزله استان کرمانشاه تلاش های زیادی انجام شد تا کمترین مشکل در زمینه قطع یا کمبود آب برای مردم ایجاد شود و ‌ از این رو باید آمادگی لازم را در نیروهای عملیاتی استان های شرکت کننده در این زرمایش ایجاد شود.
خلیلی گفت: ۷۶ درصد کل جمعیت استان مرکزی در ۳۳ شهر تحت پوشش شرکت خدمات آب هستند و باید متناسب با جمعیت و وسعتی که از نعمت آب بهره مند هستند در سطح شهرها،‌ نیروهای زبده و عملیاتی برای مقابله با بحران طراحی شود.
وی گفت: چندین ایستگاه حوزه آبفا در پاییز سال گذشته برای مقابله با حوادث طبیعی آماده شده و بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال نیز برای هوشمند سازی شبکه و نوسازی سامانه های انتقال آب با هدف مقابله با خشکسالی هزینه شده است که در بهار امسال بخشی از این طرح ها بهره برداری می شود.
خیلی ابراز امیدواری کرد:برگزاری رزمایش آب تجربه کاربردی برای دستگاه های خدمات رسان در مدیریت بحران ایجاد کند.
در این رزمایش نیروهای عملیاتی و امدادی حوزه آب و فاضلاب استان های تهران،‌ البرز،‌ قم،‌ اصفهان،‌ لرستان،‌ همدان،‌ قزوین، مرکزی و نیز شهرهای ساوه، اراک، مامونیه، دلیجان، تفرش، خمین و شازند حضور داشتند.
این رزمایش با هدف توانمندسازی شرکت های آبفا در زمان وقوع بحران ها طراحی و اجرا شد و شرکت کنندگان در این تمرین نحوه ارائه خدمات و امدادرسانی در زمان وقوع بحران را مرور کردند.
در این رزمایش همچنین پایگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرستان ساوه در شهرک علوی به بهره برداری رسید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی