آئین گرامیداشت روز زمین پاک در ساوه برگزار شد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۳:۱۳:۲۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه جمعی از حافظان و دوستداران طبیعت در ساوه با حضور در مجاورت عوارضی اتوبان ساوه همدان اقدام به جمع آوری و پاکسازی زمین از زباله کردند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دستورالعمل طرح پاکسازی حاشیه‌های جاده‌های استان مرکزی با عنوان طرح “پویش بدون زباله” از سوی استاندار مرکزی به تمام فرمانداران و بخشداران ابلاغ و با حضور مردم در روز زمین پاک اجرا می شود.

محمد بهاروند با تاکید بر اینکه این طرح با هدف زیباسازی محیط زیست و کاهش پیامدهای منفی رهاسازی زباله در طبیعت صورت می گیرد، اظهار کرد: روز زمین پاک فرصتی برای یادآوری احترام مردم به زمین به عنوان مادر هستی و تقویت فرهنگ سازی در بین مردم برای تمیز نگه داشتن محیط زیست است.

وی گفت: پاکسازی طبیعت یکی از مولفه های اصلی در ارتقای سلامت مردم به شمار رفته و در شهرستان ساوه نیز مانند سایر شهرهای استان امروز به صورت خودجوش جمع کثیری از مردم در شهرها و روستاها با هدایت فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاران اقدام به پاکسازی طبیعت از زباله می‌کنند.

فرماندار ساوه تصریح کرد: تجزیه مواد پلاستیکی صدها سال زمان می برد که برای بهداشت مردم، سلامت زمین و محیط زیست تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود و علاوه بر آن موجب آلودگی منابع آبی زیرزمینی می‌شود.

وی خواستار فرهنگ سازی و مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست شد و گفت: تجربه نشان داده است که هر کجا مشارکت مردم صورت گرفته به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرده‌ایم و قطعا در این حوزه نیز با کمک مردم دستاوردهای خوبی حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شهردار شهر ساوه نیز گفت: شهرداری ساوه فرهنگ سازی در خصوص تفکیک زباله در مبدا را در دستور کار قرار داده و به عنوان یکی از شهرهای پیشگام کشور در این حوزه از سال‌های گذشته موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

سیدمهدی حسینی افزود: راه اندازی کارخانه پردازش زباله در ساوه و واگذاری آن به بخش خصوصی علاوه بر رعایت استاندارهای زیست محیطی و تفکیک زباله با فعالیت بخش خصوصی منافع اقتصادی نیز در بر دارد.

وی در ادامه گفت: روزانه حدود ۱۳۰ تن زباله در ساوه تولید می شود که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و لازمه کاهش آن فرهنگ سازی و رعایت مردم برای تقویت موضوع تفکیک زباله از مبدا است که در این میان با یک مجموعه خصوصی برای تحقق این مهم مذاکره شده و بزودی عملیاتی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بخش مهمی از درآمد شهری برای جمع آوری زباله اختصاص می یابد و امیدواریم با فرهنگ سازی، در آینده نزدیک به نتیجه مطلوب دست یابیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی