همایش تجلیل از ادیب و شاعر پیشکسوت استاد احمد نعمتی | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۴۴:۳۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , حسین محمودی فر با اعلام این خبر افزود : این همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی امام جمعه شهرستان ساوه،جناب آقای شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی ،جناب آقای مهندس منصوری نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه،تعدادی از مسئولین اصحاب فرهنگ و هنر،فرهنگیان و اقشار مختلف مردم روز سه شنبه مورخ۲۵/۲/۹۷ در محل سالن سلمان ساوجی برگزار گردید.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسینی ضمن تقدیر و تشکر از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی به جهت تجلیل و نکوداشت ادیب و شاعرارجمند آقای نعمتی افزود:تجلیل از مفاخر می بایست به صورت یک سنت حسنه ادامه پیدا کند و جامعه به ویژه جوانان از مفاخر و بزرگان در رشته های مختلف تکریم نمایند وی گفت: نعمتی به این جهت که یک معلم است شایسته تجلیل و تکریم است.

دکتر حسینی درخصوص اهمیت آموزش و پرورش ابراز داشت: آموزش و پرورش کلیــد توسعه جوامع محسوب می شود و موفقیت و سعادت ملت ها به کیفیت تعلیم و تربیت بستگی دارد و اگر بخواهیم به یک جامعه متعادل و انسانی برسیم باید معلم را مورد توجه قراردهیم و در آموزش پرورش سرمایه گذاری نماییم.

امام جمعه ساوه اظهار کرد: آقای نعمتی دارای تواضع و فروتنی است و این تواضع موجب بزرگی و ماندگاری ایشان دراذهان مردم گردیده است.همچنین ایشان اضافه کرد:که در سروده های استاد نعمتی به اهل بیت(ع) توجه خاص شده است.

مهندس منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در این همایش اظهار داشت: شهرستان عالم پرور و ادیب پرور تاریخچه کهنی از شعر و ادب و فرهنگ دارد و نخبگان و اندیشمندان و نیز ادبای بزرگ و نامی را در دامن خود پرورش داده است.

منصوری تصریح کرد:مشاهیر و مفاخر علم و ادب و هنر در هرجامعه ای،آئینه ای از میراث تمدن و فرهنگ آن جامعه محسوب می شود و این خطه از میهن اسلامی در طول تاریخ مهد علما و دانشمندان،ادبا و بزرگان بوده است که آوازه نامشان در جای این جهان مشهود است و بزرگداشت مشاهیر و بزرگان گامی درجهت تقویت فرهنگ و شعر و ادب فارسی است و این همایش حداقل کاری است که می توان در شأن و مقام بزرگان علمی و ادبی انجام داد.

دکتر حیدری رئیس دانشگاه آزاداسلامی ساوه نیز در این همایش درخصوص اهمیت شعر و هنر مطالبی را مطرح و افزود:انسان دارای پنج حس است که بعضی از این حواس انسان را به معنی نمی رساند ولی در صورتیکه بدون مادیات و همراه با معنویت باشد انسان را به کمال مطلوب می رساند.

ایشان با توجه به ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی افزود: شاهنامه اثری است که شخصیت و آداب و رسوم طبقه های متفاوت مردم در آن به تصویر کشیده شده است از سوی دیگر شاهنامه یک دانشنامه انسانی است که شامل فلسفه،تاریخ،هنر،استراتژی های نظامی،اخلاق،سیاست،مذهب و غیره می شود دراین اثر آداب و رسوم ویژگی های مردم ایران،نزاکت،غرور ملی،کنجکاوی،زیرکی و غیره به بهترین وجه توصیف شده است.

دکتر حیدری اظهار داشت:فردوسی به خردسخن گفتن و شاهنامه گویای عزم جمعی ایرانیان در نبرد برای حفظ منافع ملی و هویت فرهنگی است.

ایشان در ادامه گفت: آقای نعمتی از مقوله هنر سخن گفته و بهترین هنر،هنر سخن است که پایدار است و سبک و سیاق آقای نعمتی در سرودن اشعار ملهم از فردوسی به سبک خراسانی و ساده و روان شعرسروده است.

در ابتدای این همایش حسین محمودی فر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ساوه ضمن گرامیداشت ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت شاعر پرآوازه ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی بیان داشت: اهمیت شناساندن مفاخر و مشاهیر به جوانان و نوجوانان می تواند موجبات پیشرفت درهمه عرصه ها در جای جای ایران اسلامی را رقم بزند چرا که داشته های امروز مرهون تلاش و خدمات شایسته بزرگان،نخبگان و فرهیختگان و افراد برجسته ای هستیم که جان عزیزشان را در طبق اخلاص قرارداده و به کشور و مردم خدمت کرده اند.   رئیس اداره ارشاد بیان داشت:ساوه مهد علما،شخصیت ها،نخبگان،مفاخر علمی و فرهنگی است و پاسداشت مفاخر در حقیقت هویت دادن به جامعه امروز به ویژه نسل جوان است و این فرصتی که تجلیل از شخصیت هایی که عمر خود را درعرصه های مختلف علمی و حفظ ارزشهای اسلامی مصروف داشته و از جهت آگاهی بخشی نیزشناخت بزرگان و مفاخر یک جامعه برای نسل جوان چراغ راهی برای حرکت به سوی آینده است.

محمودی فر در ادامه افزود:آقای نعمتی سالها در سنگر تعلیم و تربیت و مسئول انجمن ادبی سلمان ساوجی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی فعالیت نموده و به جهت این که ایشان سال ها توانستند سخن حق تعالی،انبیا و امامان معصوم(ع) را به زبان هنر به مردم انتقال دهند و همچنین گام برداشتن در مسیر صحیح و ترویج اسلام در اذهان مردم ماندگار و جاویدان شده است.

وی گفت:مفاخر و مشاهیر بهترین الگو برای فرزندان این سرزمین هستند و شهرستان ساوه گنجینه ای از مفاخر، ادبا و مشاهیر ارزشمندی است که در طول دوره های مختلف نقش مهمی در توسعه اجتماعی،علمی و فرهنگی شهرستان داشته است.

در این همایش نیز استاد احمد نعمتی از اداره فرهنگ و ارشاداسلامی در تجلیل از مفاخر و مشاهیرتشکر کرد و درخصوص خدمات خود به جامعه به ایراد سخن پرداخت و در پایان قطعه شعری برای حاضرین قرائت نمود.

شعر خوانی توسط آقای یوسف شهباز و عباس جوزقی، اجرای مرشد خوانی و اهداء لوح تقدیر و هدایا به آقای نعمتی از برنامه های دیگر این همایش بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی