سرگردانی بیمه شدگان در مراجعه به مراکز سونوگرافی ساوه/لزوم برخورد قانونی با متخلفان | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۲:۵۵:۵۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص کمبودهای بخش سونوگرافی شهرستان ساوه و مشکلاتی که برای شهروندان و بیمه شدگان تامین اجتماعی در این حوزه وجود دارد، عنوان کرد: جلسه ای با حضور مجامع صنفی کارگری و متولیان حوزه سلامت در دانشکده علوم پزشکی و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه برگزار شد.

وی با اشاره به آمار بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی در ساوه و زرندیه به لحاظ کارگری بودن این منطقه اظهار کرد: متاسفانه ساوه تنها شهر ایران است که پزشکان و متخصص سونوگرافی در آن از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی برای انجام سونوگرافی امتناع می‌کنند و بیماران با تعرفه آزاد پذیرش می‌شوند که خلاف قانون و مقررات است و بارها نسبت به این اقدام تذکرات لازم حتی تا مرز لغو پروانه فعالیت داده شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به ضعیف بودن بنیه اقتصادی کارگران برای پرداخت هزینه های سونوگرافی در بخش خصوصی اظهار کرد: کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی مجبورند برای تامین هزینه های سونوگرافی به بخش دولتی مراجعه کنند و چون باید در صف طولانی نوبت بایستند ناچار به شهرهای همجوار تردد می‌کنند تا با پذیرش از طریق دفترچه‌های درمانی توسط بخش خصوصی سونوگرافی انجام دهند.

وی با اشاره به تشکیل این جلسه برای بررسی و صدور دستورات مقتضی گفت: مسئولان شهرستان خواستار انجام سونوگرافی در بخش خصوصی در چارچوب ضوابط و مقررات، مانند شهرهای دیگر هستند و چنانچه تخلفی در این حوزه صورت گیرد باید براساس قانون برخورد شود.

منصوری با اشاره به درخواست کارگران مبنی بر برگزاری تجمع اعتراض آمیز در خصوص این موضوع، گفت: ضمن اینکه کارگران به خویشتن داری و صبر برای حل مشکل از طریق مراجع قانونی دعوت شده اند اما چنانچه این مشکل برطرف نشود قطعا از طریق وزارت بهداشت و طرح سوال از وزیر در صحن مجلس پیگیری خواهم کرد.

وی تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی در این جلسه متعهد شد که تمامی بیماران اورژانسی مراجعه کننده به مراکز وابسته به دانشکده و بیمارستان تامین اجتماعی در صورت نیاز از امکانات سونوگرافی بخش دولتی برخوردار شوند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی