بیش از ۳۰ درصد از شهروندان ساوجی در حاشیه شهر زندگی میکنند | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۰:۵۳:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , “محمد حسن افشاری” سرپرست معاونت عمرانی شهرداری ساوه در گفت و گو با نارستان بیان داشت: ساوه دارای معابر خاکی به طول ۱۰۰ کیلومتر و به وسعت ۹۶۰ هزار متر مربع در سکونت گاه های غیر رسمی حاشیه شهر است که در راستای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به ۲۵ کیلومتر آن به صورت منطقه هدف زیرسازی و در حال آسفالت است.

وی ادامه داد: همچنین برخی مناطق حاشیه نشینی مانند صیاد شیرازی، بلوار شهید رجایی، محراب، بلوار پیامبر اعظم، آوینی، شهید لاجوردی و … به عنوان مناطق هدف در راستای بازآفرینی و بهسازی مناطق کمتر توسعه یافته در برنامه روکش آسفالت قرار گرفت.
افشاری با بیان اینکه برای اجرای طرح ستاد بازآفرینی در معابر حاشیه شهر ساوه ۶۶۵ تن قیر اختصاص یافته است، افزود: در سالجاری با وجود مشکلات مالی شهرداری، جدول گذاری و زیر سازی این معابر توسط شهرداری انجام و آماده آسفالت شده است .

وی تصریح کرد: برای ایجاد حداقل خدمات عمرانی مانند زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر در سکونت گاه های غیر رسمی شهر، شهرداری ساوه نیازمند اعتبارات بسیار زیاد است در حالی که ارائه دیگر خدمات شهری نیز هزینه های زیادی را بر دوش مدیریت شهری خواهد گذاشت .
افشاری با بیان اینکه هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری را افزایش کیفیت زندگی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب ‌دیده عنوان کرد و افزود: یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی فقر اقتصادی و فرهنگی است که شهروندان به دلیل آن نمی توانند محل مناسبی برای زندگی در اختیار داشته باشند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد از شهروندان ساوه در بافت های ناکارآمد و نابسامان(سکونتگاهای غیررسمی و حاشیه نشینی) زندگی می کنند که طرح بازآفرینی شهری به همراه توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی