آغاز تست سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی از ۹ تیرماه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۴۷:۰۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از روابط عمومی آ.پ شهرستان , مرحله اول تست سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و نوآموزان پیش دبستانی در ساوه از ۹ تیر ماه در آموزشگاه  های حاج علی رجبی و نور الهدی آغاز می شود .

ابراهیم فراشیانی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه ؛ با اعلام این خبر گفت : ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول  و نوآموزان پیش دبستانی در مدارس ابتدایی آغاز شده و اولیا با مراجعه به مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی از زمان تست سنجش فرزندان خود مطلع شوند .

وی با بیان این که طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان با هدف ارزیابی سنجش هوش و شناسایی مشکلات آنها انجام می‌شود اظهار داشت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان برای غربالگری جسمی و ذهنی نوآموزان آماده ورود به دبستان اجرا خواهد شد .

مدیر آموزش و پرورش ساوه هدف اصلی این طرح را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه عنوان کرد.

فراشیانی ادامه داد : کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی ، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل و صدور شناسنامه سلامت برای کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان است.

 معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه اضافه کرد : پایگاه تست سنجش سال جاری در آموزشگاه  های حاج علی رجبی و نور الهدی با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهرستان ساوه؛ نوآموزان را مورد تست قرار خواهند داد .

فراشیانی با اشاره به آمار سال گذشته نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت : سال گذشته ۴۵۰۰  نفر مورد تست سنجش قرار گرفتند و امسال نیز حدود ۵۵۰۰  دانش آموز ورودی اول ابتدایی مورد تست قرار خواهند گرفت.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی