طرح جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک در نانوایی های ساوه اجرا شد | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۲۱:۱۹:۴۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه ,حمید کمالی در حاشیه اجرای این طرح که با حضور جمعی از مسئولان مدیریت شهری و حافظان و دوستداران طبیعت در برخی نانوایی های سطح شهر اجرا شد، عنوان کرد: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای نایلون و کیسه‌های پلاستیکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر دارا بودن مضرات فراوان به یکی از معضلات اصلی محیط زیست تبدیل شده است، اظهار کرد: حفظ کیفیت و ماندگاری بیشتر، جلوگیری از ریزش نان در مسیر حمل و ارتقای سلامت با رعایت بهداشت از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها بهترین مکان برای ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه ای هستند، بیان کرد: داغ بودن نان و قرار دادن آن در کیسه های پلاستیکی موجب بروز برخی از بیماری ها و مضرات برای انسان می شود در حالیکه استفاده از کیسه های پارچه ای موجب جلوگیری از این مضرات خواهد شد.

کمالی اظهار کرد: این طرح هر هفته در یکی از نانوایی‌های سطح شهر انجام خواهد شد و کیسه‌های پارچه‌ای بصورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده می‌شود.

وی عنوان کرد: کارشناسان آموزش شهروندی هم با حضور در طرح فوق ضمن ارائه توضیحات به همشهریان، پاسخگوی سوالات آنها نیز خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان پسماند بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم درخصوص صیانت از محیط زیست و ارتقای سلامت تاکید کرد و گفت: آلایندگی محیط زیست با استفاده از نایلکس تهدیدی برای سلامت انسان است چراکه پلاستیک از مواد نفتی و شیمیایی تشکیل شده و دیر تجزیه شدن آن و بازیافت طولانی مدت آن امنیت سلامت را مخدوش می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی