برگزاری رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان ساوه از برگزاری جشن میلاد ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ویژه هنرمندان خبردادجشن میلاد ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) ویژه هنرمندان | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۰:۰۴:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , این جشن به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع) روز چهارشنبه مورخ ۳/۵/۹۷ رأس ساعت ۱۸با حضور جناب آقای مهندس بهاروند معاون محترم استاندار و فرماندار،مهندس حسینی شهردار،اعضای محترم شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین اصحاب فرهنگ وهنرو خانواده آن ها در محل سالن سلمان ساوجی برگزارگردید.

رئیس اداره ارشاد ساوه در این جشن با شکوه ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) و تقدیر و تشکر از مساعدت اصحاب فرهنگ وهنر در پیشبرد و تعالی فرهنگ و هنر شهرستان بیان داشت: امام معصوم(ع) شایسته ترین افراد برای هدایت انسان ها در همه ابعاد هستند.
امام چنانکه نسبت به ظاهر اعمال مردم پیشوا و راهنماست،همچنین در باطن نیز پیشوایی و رهبری دارد وی گفت:حضور امام رضا برای ایرانیان فرصتی شد تا از هدایت الهی این امام معصوم برای رشد در همه ابعاد بهره مند گردند.

حسین محمودی فر ابراز داشت،عزیمت امام رضا(ع) به ایران فصل جدیدی در تاریخ این سرزمین به شمار می آید که به دنبال خود فرهنگ و تمدن جدیدی به همراه داشت و وجود مرقد شریف و مطهر امام رضا(ع) در ایران فرهنگ نورانی را در این سرزمین به وجود آورده و همواره برای کشور خیر و برکت بوده است که آثار آن در زندگی مردم نمایان می باشد.

وی افزود: وجود امام رضا(ع) تحولات عمیق و بی بدیع را درفرهنگ دینی ایران به وجود آورده است که تعمیق علوم و معارف اسلامی رواج فرهنگ علوی وتثبیت هنراسلامی از جمله آثار و برکات آن است.

حسین محمودی فر تصریح کرد: بسیاری از امام زادگان که به دعوت امام رضا(ع) به ایران آمده بودند در زمان حیات خود مبلغان تشیع علوی و دین اسلام شدند وابراز محبت به همه اهل بیت(ع) و فرزندان آنها فرهنگی شد برای مردم ایران در همه نقاط این سرزمین، که از مهم ترین آن ها می توان به وجود مرقد منورحضرت فاطمه معصومه(س) و شاه چراغ اشاره نمود.

مهندس بهاروند معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) اجرای برنامه های نشاط آور را یکی از نیازهای اساسی جامعه دانست و افزود.

ایجاد شرایط نشاط آوردراجتماع برای مقابله و جبران فشارهای زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی افراد یک ضرورت مهم به شمارمی رود که در این زمینه هنرمندان می توانند در خصوص گسترش شادی و نشاط در جامعه تلاش و همکاری نمایند.بهاروند درخصوص میلاد امام رضا(ع) ابراز داشت:ورود ایشان به سرزمین خراسان آنجا را به بهشتی تبدیل و مفرّی برای قلب های عاشقان حرمش شد وی گفت:قائم آل محمد(ص) لقب ویژه امام رضا(ع) می باشد لقبی که ناشی از شخصیت عظیم علمی حضرت امام رضا(ع) در عصر خویش و تأثیر بی بدیل سفرهای علمی و مناظرات آن حضرت با علمای به نام و تلاش بی وقفه برای رشد معارف اهل بیت(ع) است و بی شک نهضت علمی امام رضا(ع) سدی محکم دربرابرانحرافات تهدید کننده جامعه اسلامی ایجاد نمود.

اجرای دونمایش میان پرده،اجرای موسیقی محلی و سنتی،مولودی خوانی و تجلیل از سه نفر ازهنرمندان پیشکسوت ،از دیگر برنامه های این جشن بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی