تصویب قانون نظام جامع رسانه ای زمینه ساز ارتقای جایگاه خبرنگاران است | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۰۷:۲۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه به نقل از ایسنا ، محمدرضا منصوری در آئین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه شهرستان های ساوه و زرندیه در مسجد جامع ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه لایحه نظام جامع رسانه‌ای باید شکل قانونی به خود بگیرد، اظهار کرد: حمایت از آزادی روزنامه‌نگاران و حرفه ای شدن فعالیت روزنامه‌نگاری، استقلال و امنیت حرفه ای روزنامه نگاران و نظارت حرفه ای بر عملکرد آنان، ارتقای سواد رسانه ای و حمایت از حقوق صنفی رسانه‌ها از دیگر ثمرات تصویب قانون نظام جامع رسانه ای است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این لایحه هر چه سریعتر در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد تا بخش اعظمی از مشکلات حوزه رسانه ای کشور برطرف شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت در ادامه با تاکید بر اینکه خبرنگاران در انعکاس کاستی‌های جامعه از انتقاد منصفانه نترسند، افزود: نقد منصفانه به معنای انعکاس توامان نقاط قوت و نقاط ضعف است و اگر چنین رویه‌ای در رسانه‌های کشور حاکم شود قطعا مسیر توسعه هموارتر خواهد شد.

وی با تاکید بر حمایت ادارات دولتی و بخش خصوصی از رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه ها از ظرفیت بالایی در انعکاس عملکرد دستگاههای اجرایی برخوردار هستند و ضمن تقویت امید و نشاط در جامعه در راستای رسانه ای کردن خدمات نظام با تخصیص بخشی از اعتبارات فرهنگی به رسانه‌ها موجب رونق اقتصادی مطبوعات خواهد شد.

منصوری با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری دوطرفه مردم و مسئولین موجب توسعه و پیشرفت منطقه و کشور می‌شود، گفت: مسئولان نباید طوری رفتار کنند که رسانه‌ها سیاسی شوند بلکه باید اجازه داد جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

وی زندگی ساده و دوری از اشراف‌گرایی در مسئولین را موجب تقویت اعتماد عمومی دانست و گفت: این اعتماد زمینه‌ساز تعامل و همکاری دوطرفه برای توسعه پایدار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در راستای صیانت از منافع مردم و مصالح کشور باید از تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند، گفت: نباید به حب و بغض نسبت به رفتار و عملکرد مسئولان عمل کرد بلکه باید با نقد منصفانه و دوری از غوغاسالاری و تنش در راستای خواست مردم و منافع کشور کار اطلاع رسانی را انجام داد که خوشبختانه این رویه در بین خبرنگاران ساوه و زرندیه وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه مسئولان بدانند نقد منصفانه زمینه ساز اصلاح جامعه است، اظهار کرد: جناح‌بندی‌های سیاسی موجب خواهد شد خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همانا انتشار اخبار صحیح نظام و دولت برای جامعه است فاصله بگیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی