برگزاری یازدهمین جشن پیوند آسمانی ها در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۱۸:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از برگزاری یازدهمین جشن پیوند آسمانی ها خبرداد و بیان داشت: این جشن به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه (س) با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسی ،اداره ورزش و جوانان،دانشکده علوم پزشکی،کمیته امداد و خیریه آبشارعاطفه و پایگاه خواهران رضوان۶ در مورخ ۲۲/۵/۹۷ رأس ساعت ۱۸ در محل سالن سلمان ساوجی برگزارگردید.

درابتدای این مراسم رئیس اداره ارشاد ضمن تبریک این پیوند مبارک ابراز نمود: یکی از جنبه های مهم زندگی انسان تشکیل خانواده است و در زندگی مدرن وماشینی و به دلیل چشم هم چشمی ها و زیاده خواهی برخی از خانواده ها در عروسی جوانان و توقعات بیجا و دور از منطق و خرج تراشی های اضافی ازدواج را برای جوانان به یک مشکل بزرگ تبدیل کرده است و شاید همین کارها و توقعات بی پایه و اساس یکی از دلایل تن ندادن تشکیل زندگی مشترک و به تأخیرانداختن ازدواج شده است.وی افزود:ازدواج یک سنت الهی و پسندیده است و دراسلام برای تشکیل خانواده به دلیل رشد انسان و کسب فضایل درآن تأکید فراوانی شده است.

حسین محمودی فرتصریح کرد:ساده بودن زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی ازدواج جوانها قراربگیرد چرا که حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) با کمترین نگاه به تجملات،زندگی خود را آغاز نمودند.

دراین جشن دکترسید محمد موسوی استاددانشگاه تهران ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بیان داشت:این ازدواج تاریخ بشریت را تغییرداد و نباید یک رخداد ساده قلمداد شود بلکه توصیه به حق است.وی گفت:با ازدواج،انسان ها زندگی نو را شروع می کنند و دیگر انسانهای قبلی نبوده و در ازدواج من ها تبدیل به ماها می شود.

دکترموسوی با تقسیم خانواده به متعالی،متعادل،متزلزل و متلاشی ابراز داشت:ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه(س) در ردیف خانواده های متعالی قراردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: انسان یک حیات فردی دارد و یک حیات اجتماعی و حیات اجتماعی خود را با ازدواج ایجاد می نماید وی افزود: در اسلام ازدواج براساس رفع نیازهای اجتماعی و عاطفی صورت می گیرد و انتخاب همسربرای ارضاء نیازهای عاطفی است وی افزود:زوج ها برای استمرار زندگی خود نیاز به آموزش مهارتهای زندگی دارند و همیشه از سه واژه لطفا”،ببخشید،متشکرم استفاده نمایند.

از دیگر برنامه این جشن،اجرای نمایش مولودی خوانی،مرشد خوانی و اهداء لوح و هدایا به ۳۵ زوج می باشد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی