نهادینه کردن مولفه های امنیت و تقویت مشارکت و مسئولیت عمومی مهم ترین رهگذر ثبات و پایداری امنیت | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۵:۴۷:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه ، سردار”کیومرث عزیزی”در جمع مسئولان انتظامی شهرستان ساوه امنیت را به عنوان یکی از شاخص های مهم کیفیت زندگی خواند و بیان داشت:‌ امنیت یکی از نیازهای اساسی شهروندان در جوامع انسانی و از اهمیت ویژه ای به واسطه در برگیری احساس آرامش و آسایش محیطی برای شهروندان برخوردار است.

وی با اشاره به تحولات و پیچیدگی مسائل اجتماعی در جوامع امروزی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مولفه های تاثیرگذار در امنیت، توسعه فناوری ها در تمامی عرصه های زندگی است که بایستی توامان با این تغییرات در مقوله تخصص، آگاهی و تسلط عموم کاربران به تهدیدها و آسیب های فضای مجازی نیز برنامه ریزی داشت.

این مقام ارشدانتظامی در استان مرکزی تعاملات اجتماعی و دوسویه را یکی از ضروریات در دستیابی به شاخصه های امنیت عنوان کرد و گفت: با توجه به اثربخشی مشارکت عمومی در توسعه نظم و امنیت اجتماعی، طرح ریزی و عملیاتی کردن اقدامات کاربردی در ثبات و ارتقاء امنیت اجتماعی نیازمند هوشمندی و دانش گرایی در بهره گیری صحیح از ظرفیت های موجود است.

وی در ادامه با اشاره به مهم ترین کارکردهای نگاه جامعه محور پلیس از افزایش نظم و انسجام اجتماعی، افزایش تعهد و اعتماد عمومی و مقبولیت پلیس، قبول مسئولیت و بسط فرهنگ پاسخگویی، افزایش امنیت و رضایت مندی عمومی از عملکرد پلیس به عنوان مهم ترین بازخوردهای این رویکرد نام برد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نهادینه کردن مولفه های امنیت و تقویت مشارکت و مسئولیت عمومی را مهم ترین رهگذر ثبات و پایداری امنیت خواند گفت: امنیت واحساس امنیت یک تولید اجتماعی وبرایندی ازتعامل ومشارکت همگانی کلیه آحاد جامعه است که تمامی ارکان جامعه از جمله مردم، حاکمیت، و کلیه دستگاه ها به نحوی در تولید و ارتقای آن نقش کلیدی دارند که این بدان معناست که امنیت اجتماعی مقوله ای است که از طریق مردم و برای مردم ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در سالیان اخیر با اعتقاد به اینکه امنیت محصولی مشارکتی است، بسترهای لازم برای همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه در تامین امنیت را فراهم آورده ساخته و لازم است با توجه به بسترهای ایجاد شده نسبت به بهره گیری هدفمند از ظرفیت های نهادها، سازمان ها، تشکل ها و اقشار مختلف جامعه در تولید و حفظ امنیت سهیم استفاده کرد.

سردار عزیزی خاطر نشان کرد: مشارکت مردمی به مثابه موثرترین و مناسب ترین پشتوانه برای حل و فصل معضلات و بحران های اجتماعی است و بایستی با افزایش اعتماد اجتماعی هر چه بیشتر از جلوه های همکاری و همدلی مردمی در مقابل هر گونه تهدیدات بر علیه نظم و امنیت استفاده کرد.

جلسه پرسش وپاسخگوئی با کارکنان انتظامی شهرستان ساوه و بازدید از تعدادی از یگان های انتظامی شهرستان برخی از برنامه های سردار عزیزی در مدت زمان حضور در شهرستان ساوه بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی