اجرای طرح بزرگ مسجد تا مسجد در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۲۷:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , جلسه هماهنگی و ارزیابی جهت اجرای طرح بزرگ محور تاریخی فرهنگی مسجد تا مسجد با حضور بهاروند فرماندار ساوه، سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناس باستان شناسی و مدیران شهری در محل دفتر شهردار برگزار شد.

“محمد بهاروند” معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در جلسه گفت: ساوه با داشتن آثار تاریخی و باستانی متعدد از جمله مسجد جامع، ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد اما متاسفانه این ظرفیت های ارزشمند تاکنون مورد توجه قرار نگرفته اند لذا معتقدیم باید برای شکوفا شدن این ظرفیت ها باید طرح های ارزشمندی مانند محور تاریخی فرهنگی بزرگ مسجد تا مسجد از یک نقطه شروع شود.

سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی هم در این جلسه ضمن اعلام همکاری این سازمان جهت همکاری با شهرداری برای اجرای این طرح، بیان داشت: طرح مسجد تا مسجد یک پروژه حیاتی و ارزشمند برای ساوه است و برای اجرای آن باید تمامی مسئولان شهرستان درکنار هم قرار گیرند.

سید “مهدی حسینی” شهردار ساوه نیز یادآور شد : محوریت طرح مسجد تا مسجد با ایجاد محوطه فرهنگی، تاریخی میان مسجد جامع و مسجد سرخ شهر است که از سال ۸۵ در مدیریت شهری مطرح گردید اما پس از آن به دلایلی در کمیسیون ماده ۵ استان متوقف شد که با شروع دوره پنجم شورای اسلامی موضوع را مجدداً در استان پیگیری نمودیم و با حمایت و نظر مساعد ریاست و اعضای محترم کمیسیون ماده پنج در نهایت در سال ٩٧ به تصویب رسید .

وی افزود: مساجد جامع و سرخ شهر ساوه حدود یک کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و به منظور ایجاد فضای فرهنگی میان این دو اثر تاریخی و شاخص این طرح بزرگ پیش بینی شده و یقینا بهره برداری از آن موجب تحولات عظیم در حوزه گردشگری ساوه خواهد شد.

حسینی مساحت این طرح را بیش از ۲۰ هکتار و اعتبار مورد نیاز اجرای آن را ۴۰۰ میلیارد تومان و مدت زمان مورد نیاز برای اجرای آن را حدود ۷ سال عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح عظیم نیازمند اعتبارات استانی، ملی و توان بخش خصوصی هستیم.

در پایان این جلسه ضمن موافقت شرکت کنندگان برای اجرای این طرح بزرگ، مقرر شد تا در فاز اول طرح با آغاز فعالیت مشاوران، محدوده طرح مشخص تا در صورت امکان برای کلنگ زنی در دهه مبارک فجر آماده شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی