تحصیل بیش از ۵۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۲:۱۰:۵۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , ابراهیم فراشیانی در نشستی با خبرنگاران در آستانه بازگشایی مدارس گفت : شعار آغاز سال تحصیلی جدید با توجه به همزمانی ماه محرم و بازگشایی مدارس ” تعلیم و تربیت با مهر حسینی ” خواهد بود.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۵۴ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید گفت : این تعداد دانش آموز در ۳ مقطع تحصیلی و پیش دبستانی در ۳۱۰ مدرسه شهری و روستایی و با فعالیت ۲۲۲۵ معلم و دبیر رسمی سالت حصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

فراشیانی از مشارکت ۱۰ میلیارد تومانی سال گذشته خیران مدرسه ساز در ساوه خبر داد و گفت : با همت خیران امسال مشکل کمبود فضای آموزشی نداریم و ۴ مدرسه شامل دو هنرستان و دو مدرسه متوسطه در سال تحصیلی جدید به مدارس شهرستان افزوده میشود .

وی افزود: خوشبختانه از حیث فضای آموزشی، تعداد پرسنل و دانش‌آموز، شهرستان ساوه رتبه دوم استانی را دارد ولی از حیث رتبه‌های علمی و فرهنگی و بحث خیرین شهرستان ساوه جایگاه ممتازی در استان به خود اختصاص داده است.

فراشیانی تصریح کرد: پژوهش‌سرای شهید اسماعیل اسدی ساوه امسال توانست رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص بدهد، شاخصه ممتاز پژوهش سرای شهید اسدی “هوش خلاق” است این برنامه چندین سال متولی تنها در شهرستان ساوه اجرا شده که مقرر شد امسال این طرح در استان فراگیر و اجرا شود.

مدیر اموزش و پرورش شهرستان ساوه از کمبود ۲۵ درصدی نیروی انسانی در این اداره خبر داد و افزود : هم اکنون مدیریت آموزش و پرورش ساوه با ۷۵ درصد توان خود در حال فعالیت است که با توجه به آمار کمبود ۸۰۰ معلم در این شهرستان احساس میشود که این خلاء با نیروهای حق التدریس و معلمان شیف دوم پر میشود

وی استاندارسازی و نوسازی مدارس را از مهم ترین اولویت های آن مدیریت خواند و گفت : در بحث نوسازی حدود ۷۵ درصد مدارس شهرستان ساوه بازسازی و ترمیم شده اند و در بحث استانداردسازی مدارس تبدیل بخاری های گازی به شوفاژ در حال انجام است که در سال آتی کلیه مدارس شهرستان به این سیستم مجهز خواهند شد.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در پاسخ به سوالی در مورد سرویس مدارس گفت : آموزش و پرورش مسئولیتی در قبال سرویس مدارس ندارد چراکه قیمت مصوب توسط کمیسیونی در شهرداری ساوه تصویب میشود و کنترل شرایط راننده و دارا بودن شرایط لازم برای رانندگی توسط پلیس راهور انجام میشود.

 

فراشیانی در پایان این نشست به تشریح برنامه های آغاز سال تحصیلی پرداخت و گفت : افتتاح یک مدرسه روستایی , صبحگاه مشترک , بازدید از مدارس روستایی و جشن شکوفه ها از برنامه های هفته مهر مقاومت خواهند بود

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی