همایش مقایسه نظام فرهنگی و هنری قبل و بعداز انقلاب | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۸:۴۶:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه ,حسین محمودی‌فر در همایش مقایسه نظام فرهنگی و هنری قبل و بعد از انقلاب با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای مهمی در زمینه‌های مختلف فرهنگی داشته و توانسته محیطی سالم و بستری مناسب برای رشد و تربیت افراد جامعه مطابق با آموزه‌ها و ارزش‌های دینی فراهم کند که محصول عینی آن وجود انسان‌های دین‌باور در تمام سطوح و طبقات جامعه است.

وی افزود: قبل از انقلاب با وجود نیروهای مذهبی قوی جهت‌گیری اصلی نظام پهلوی و برنامه‌ریزی شوم بیگانگان در تصمیم‌گیری، اسلام‌ستیزی و ایجاد جامعه با الگوی غربی بود، نظام فرهنگی قبل از انقلاب متأثر از فرهنگ منحط غربی بود و کشور در تاخت و تاز بیگانگان و رژیم در بسط و گسترش فرهنگ مبتذل تلاش می‌کرد و نه تنها به سنت‌ها و اعتقادات مذهبی جامعه توجهی نمی‌شد بلکه سعی در از بین بردن ارزش‌ها و جایگزینی فرهنگ بیگانه بود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه تصریح کرد: تنوع و حجم انتشارات، افزایش میزان مطالعه، توسعه سینماهای کشور، تنوع و افزایش شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی، احداث و توسعه فرهنگ‌سراها، نگارخانه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری، نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی کتاب، افزایش تولید فیلم‌های سینمایی به‌ویژه دفاع مقدس و فیلم‌های ارزشی، افزایش هیئت‌های مذهبی و تکایا برخی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

یکی  از فعالان فرهنگی هم در این همایش گفت: انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ و تفکر و هویت دینی به نسل  جوان توجه داشت و این باور را در میان ملت‌های مسلمان به وجود آورد که با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی و هویت دینی می‌توان به مجد و عظمت واقعی دست یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول میرجانی افزود: سینما یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی و هنری است، قبل از انقلاب ماهیتی سرگرم‌کننده و عامه‌پسند داشت و هدف آن تسخیر گیشه‌ها بود و سینما متکی به کمپانی‌های بزرگ و دنبال بازگشت سرمایه بود و ارزش‌های اخلاقی جایگاهی فرعی داشته و ابتذال و سطحی‌نگری در آن قابل مشاهده بود.

میرجانی  تصریح کرد: سینمای بعد از انقلاب حامل ارزش‌هایی مانند استقلال، آزادی، اسلام ناب و ارزش‌های والای اخلاقی است، برای تأثیرگذاری در جامعه باید به کارهای هنری محتوادهی شود و برای محتوادهی باید ابتدا آسیب‌های جامعه مشخص شود.

وی ادامه داد: پس از شناسایی آسیب‌های جامعه باید در رفع مشکلات و معضلات قدم برداشت که هنرمندان با توجه به تأثیر زبان هنر در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی