گفتگوی اختصاصی با رئیس هیئت کوهنوردی ساوه به مناسبت روز کوهنورد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۲:۳۲:۴۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

کوهنوردی یکی از ورزش‌ها یا از جمله تفریحاتی است که برای برخی نیز به عنوان شغل اصلی یا بخش الزامی شغل اصلی است. کوه به ارتفاعات بیش از ۶۰۰ متر از زمین‌های اطراف هر منطقه کوه گفته می‌شود که کمتر از این ارتفاع را تپه مینامند.

پیمایش مسیرهای فنی در کوهستان، با استفاده از ابزارهای فنی و درگیر شدن با مسیرهای سنگی و یخی را کوه‌نوردی و به بالا رفتن یا پایین آمدن به صورت پیاده از ارتفاعات طبیعی کوه‌پیمایی گفته می‌شود.

در کوهنوردی شرط سنی وجود ندارد. در ضمن این رشته ورزشی سن بازنشستگی هم ندارد. هر کسی با هر توانایی می‌تواند به عنوان تفریح یا انجام کار حرفه ایی به کوه برود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , رئیس هیئت کوهنوردی ساوه به مناسبت ۲۹ مهرماه روز کوهنورد در گفتگویی صمیمی به خبرنگار ما گفت : هیئت کوهنوردی ساوه از چند سال قبل فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز کرده است که افراد زیادی از جمله استاد طبیبی راد در ارتقای فعالیت های این هیئت تلاش های فراوانی را انجام داده اند.

کیوان خوشخو افزود : از سال ۱۳۸۴ با رویکرد جدید که با نگاه گسترش ورزش کوهنوردی حرفه ای و رشته های وابسته به آن بود فعالیت های جدیدی را آغاز کردیم تا هدف هیئت که معرفی بیشتر این رشته ورزشی در سطح شهرستان بود را پیاده سازی کنیم

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ساوه تصریح کرد : شهرستان ساوه علیرغم اینکه در محیطی نیمه کویری قرار دارد و تقریبا کوه نزدیکی در این منطقه نداریم اما کوهنوردان و ورزشکاران این رشته فعالیت قابل قبولی داشته و فعال هستند

خوشخو به عضویت ۳۰۰ نفر در هیئت کوهنوردی ساوه اشاره کرد و افزود : در یکسال اخیر صعود هایی به قلل مرتفع در نقاط مختلف دنیا توسط کوهنوردان ساوجی ثبت شده است که مرتفع ترین آن مربوط به صعود مشترک آقای حمید کریمی و خانم مریم پیله وری به قله ۷۱۳۴ متری لنین در قرقیزستان بوده است که با این صعود خانم پیله وری به عنوان اولین بانوی صعود کننده به این ارتفاع در استان مرکزی شناخته شد.

وی ادامه داد : صعود به قله ۷۰۱۰ متری خان تانگری توسط محسن سهرابی , صعود به قله آراگاتس به ارتفاع ۴۰۹۰ متر توسط آقای گویا و خانم پیله وری و صعود آقایان ابوالفضل میرزایی و سجاد آموزگار نیا به قله ۵۰۴۷ متری کازبک گرجستان از دیگر صعود های موفق کوهنوردان ساوجی بوده است.

خوشخو اشاره ای به پروژه ملی کوه‌نوردی با عنوان «سیمرغ کوه های ایران» کرد و گفت : این طرح شامل صعود به ۳۱ قله بلند هر استان است که توسط فدراسیون کوهنوردی بعنوان طرح ملی سیمرغ معرفی شده است و ورزشکاران میتوانند با صعود به این ۳۱ قله نشان طرح را دریافت نمایند.

وی افزود : آقایان محمدرضا فتحعلی پور , غلام بهرامی و سرکار خانم یاسمین داخلی فرد از هیئت کوهنوردی ساوه موفق به اتمام این طرح و صعود به هر ۳۱ قله شده اند که در استان مرکزی این رکورد متعلق به ساوه میباشد.

رئیس هیئت کوهنوردی ساوه با اشاره ای به مشکلات موجود در هیئت کوهنوردی ساوه اضافه کرد : با توجه به نبود کوه در نزدیکی ساوه یکی از معضلات ورزشکاران نبود وسیله ایاب و ذهاب است که همت بیشتر مسئولان را برای تهیه وسیله نقلیه برای صعود به ارتفاعات را میطلبد.

خوشخو تصریح کرد : ایجاد سالن سنگ نوردی و غارنوردی , تربیت مربی در بخش های مختلف این رشته و معرفی بیشتر این ورزش از نیازهای این هیئت برای پیش برد اهداف بلند مدت خود در سطح شهرستان ساوه است.

وی در پایان با اشاره برنامه های کوتاه مدت پیش بینی شده این هیئت افزود : برگزاری کلاسهای آموزشی برای ورزشکاران این رشته و برگزاری مسابقات کوهپیمایی به مناسبت دهه فجر از برنامه های پیش رو این هیئت در ساوه میباشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی