رشد ۹۰ درصدی صادرات گمرک ساوه در چهار سال اخیر | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۱۵:۴۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , محمد بهاروند در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: طی سالهای ۹۳ و ۹۴ مذاکرات و رایزنی ‌های بین ‌ المللی برجام در حال انجام بود و پس از به نتیجه رسیدن برجام، میزان ص ادرات با افزایش چشمگیر همراه شد .

وی ارزش ریالی میزان صادرات از گمرک ساوه را طی سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که نشان از رشد حدودا ۷۲ درصدی دارد. همچنین نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۴ که حدودا ۱۲۷ میلیون دلار بوده است ۵۸ درصد رشد دارد.

فرماندار ساوه در ادامه به آمار تفکیکی صا درات سوخت و محصولات غیر نفتی ترخیص شده از گمرک ساوه در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و گفت: میزان ارزش دلاری صادرات سوخت در این شهرستان طی سال گذشته ۱۷۹ میلیون دلار و محصولات غیر نفتی نیز ۱۶۷ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص میزان صادرات در سال جاری نیز گفت: در نیمه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۲۶۲ میلیون دلار صادرات از این شهرستان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است، همچنین میزان واردات در سال جاری نسبت به سال قبل حدود سه درصد کاهش یافته است.

وی در خصوص فعالیت گمرک اختصاصی سوخت منطقه ‌ ای در ساوه نیز گفت: هاب سوخت ساوه با هدف انتقال صادرات محموله ‌ های فرآورده ‌ های نفتی از گمرک غرب تهران به گمرک تخصصی منطقه ویژه اقتصادی کاوه راه اندازی شده است.

بهاروند میزان صادرات در هاب سوخت ساوه را روزانه ۲۰۰ دستگاه خودرو حامل سوخت بیان کرد و گفت: پیشگیری و مبارزه با قاچاق و عرضه سوخت خارج از شبکه قانونی و رونق بازارهای وابسته در ساوه از مزایای اجرای این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی کاوه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی