تقویت امید و انگیزه مهمترین رسالت رسانه ها | ساوه نار جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۲:۲۴:۱۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

امروزه در عصر انفجار اطلاعات ، انتشار اخبار پس از دقایقی به یاری اینترنت صورت می گیرد و مخاطبان در کمترین زمان می توانند از جزئیات و ماهیت خبر مطلع شوند و این امر جایگاه و اهمیت رسانه ها را بیش از پیش نمایان می سازد.

از این رو در عصر سلطه ارتباطات، بیشترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و مجازی است.

در این عصر، ابزار برتری جوامع ؛ میزان و چگونگی تسلط بر علم و دانش تعریف می شود و برخی کشورهای توسعه یافته با انحصاری کردن رسانه ها به شکل سازمان یافته به این شکل که برخی نخبگان مهاجر و دانشمندان آمریکائی و اروپائی مجهز به آخرین داده و اطلاعات در خصوص کشورها را که اولویت استراتژیک آنها ست به خدمت میگیرند و اقدام به ترسیم خط مشی اطلاع رسانی جهانی و شبکه های بزرگ خبری می نمایند.

هم اکنون بزرگترین بنگاههای سخن پراکنی و اطلاع رسانی مانند یونایتدپرس، اسوشیتدپرس، فرانس پرس و رویتر، روزانه میلیون ها کلمه خبر به سراسر دنیا مخابره می کنند و بیشتر اخبار خارجی روزنامه ها و سایر وسایل ارتباط جمعی، از این چهار بنگاه خبری تهیه و پخش می شود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد.

این سلطه گری رسانه ای اغلب با اهداف مختلفی به کشورهای متعدد تزریق می شود که نفوذ نا امیدی و یاس در نسل نوجوان و جوان در ایران اسلامی یکی از آن به شمار می رود.

گام های آهسته نا امیدی از آینده با تدابیری خاص و در قالب خبر و اطلاع رسانی از سوی رسانه های معاند نظام و خارجی صورت می گیرد که تحقق این هدف شوم و مخرب می تواند زمینه ساز وقوع اتفاقات ناخوشایندی برای جامعه باشد از این رو خنثی سازی این امر با بصیرت و بیداری اصحاب رسانه در داخل امکان پذیر است.

رسانه های خارجی خود را دلسوز ملت ایران نشان داده و بی آنکه کوچک اشاره ای به دشمنی های آمریکا داشته باشند ، به تخریب دولت ایران و القای نا امیدی در ملت می پردازند و متاسفانه برخی نا دانسته و گاه هدفمند به جریان سازی رسانه ای می پردازند و در مسیر معاندان حرکت می کنند.

امروزه کشور در بحران اقتصادی قرار دارد و دامن زدن به فضای یاس آلود از شرایط کنونی و همنوایی با رسانه های خارجی ، نتیجه ای جز برداشت آنچه کاشته ایم نخواهد داشت.

اصحاب رسانه می توانند با درک موقعیت و شرایط کنونی کشور ، با برجسته سازی نقاط قوت و توانمندی های جامعه، به تقویت انگیزه برای تمامی اقشار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان که چشم امید به آینده دوخته اند ، بپردازند و آگاه باشند که آینده نسل جوان به هیچ عنوان نباید وجه المصالحه بازی های سیاسی در عرصه های مختلف قرار گیرد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی