امام جمعه ساوه: استیضاح پشت استیضاح دولت را مستاصل می‌کند | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۳۴:۰۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایسنا , حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه با اشاره به تذکر مراجع دینی در خصوص استیضاح های مکرر هیئت دولت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با صراحت اعلام می‌کنم برخی از این استیضاح‌ها بازی سیاسی و برخی باج گیری برای هزینه تبلیغاتی آینده است. البته استیضاح حق قانونی مجلس است که در وقت خودش بسیار لازم بوده و یک خدمت به کشور و مانع خیانت به منافع ملی است .

وی با اشاره به فرا رسیدن دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: اگر نمایندگان مجلس در طراز و جایگاه واقعی خود باشند و درست انتخاب شوند، مجلس هم در راس همه امور است چون هم با ریل گذاری کشور قوای دیگر را جهت‌دهی می‌کند و هم بر عملکرد آنان نظارت می کند .

وی ادامه داد؛ لازمه این کار حضور نمایندگان شایسته متعهد به اسلام؛ انقلابی و شجاع در خانه ملت است. نماینده ای که منصب نمایندگی را امانت بداند نه لقمه چرب و نماینده ای که برای رسیدن به کرسی سبز و قرمز شرافت انسانی، تعهد اسلامی و منافع ملی را زیر پا نگذارد و اهل لابی‌گری نباشد، وکیل مردم باشد نه حافظ منافع خود و اینها را در عمل نشان دهد .

خطیب جمعه ساوه در ادامه اظهار کرد: مجلس وقتی در راس همه امور است که نمایندگان آن اهل عمل باشند نه شعار. وعده های سر خرمنی از این انتخابات تا انتخابات بعدی ندهند. از قدرت نظارت در قالب سوال و استیضاح و تذکر برای اصلاح امور کشور استفاده کنند نه جهت تثبیت قدرت خود و مهره چینی برای انتخاب بعدی. نماینده باید در انتخاب وزرا و در نظارت بر عملکرد آنان و در برنامه ریزی و بودجه بندی کشور به دولت کمک کند و در انتخاب وزرا و نظارت بر عملکرد آنان و در برنامه ریزی و بودجه بندی کشور منافع نظام و مردم را مدنظر قرار دهد .

وی با اشاره به نقش آیت الله سید حسن مدرس به عنوان یک نماینده شجاع و توانمند در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس ضد استبداد رضاخان؛ ضد استکبار انگلیسی؛ حافظ منافع ملی و مدافع شریعت اسلامی و انسانی سازش ناپذیر بود .

وی در ادامه گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که در انتخاب نماینده شایسته دقت کنید. فریب تبلیغات و شام و ناهار را نخورید. نماینده‌ای که چند میلیارد خرج تبلیغات می کند و با دروغ نماینده می‌شود پس از انتخابات دنبال زد و بند برای تامین و جبران هزینه‌های انتخاباتی خواهد بود .

حجت الاسلام حسینی در ادامه خواستار اصلاح قانون انتخابات شد و گفت: قانون انتخابات باید اصلاح شود به گونه ای که تبلیغات تعیین‌کننده نباشد. اگر ثروت ایجاد قدرت سیاسی کرد آن قدرت سیاسی فساد آور است و در جهت تولید ثروت به کار گرفته می شود. رانت خواری ها و شکاف طبقاتی ناشی از واگذاری منصب های حکومتی به افراد نااهل و ناشایسته است .

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گفت: این روحانی مبارز و انقلابی و سردار نهضت جنگل است. شجاعت، غیرت، دیانت، عزت و استقلال طلبی و دفاع از میهن و مبارزه با استعمارگران خصلت نهضت جنگل جنگل و در راس آن میرزا کوچک خان بود. تا اینگونه علما و این مبارزین و این روحیه باشد کشور از تعرض به ناموس و دین در امان خواهد بود .

امام جمعه ساوه همچنین به فرارسیدن ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: قدر نظام اسلامی خود را بدانیم. مترقی ترین قانون اساسی در این کشور تصویب شده است که هم حاکمیت، هم شریعت اسلامی و هم مردم سالاری و رعایت حقوق شهروندی با نظارت و هدایت ولایت فقیه عادل با تقوا و شجاع در آن لحاظ شده است .

وی ادامه داد: تن دادن به اصل حاکمیت قانون، قانون گرایی و قانون پذیری از پیش‌شرط‌های توسعه است. همه باید در برابر قانون تسلیم باشند .

وی ادامه داد: اصل ولایت فقیه و حاکمیت شریعت اسلامی نقطه اوج و بنیان اساسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که بر پایه عقل و وحی استوار است. همه مردم و بیشتر از آن مسئولان باید خودشان را با ولی فقیه و قانون اساسی تنظیم کنند و قانون گرایی و تن دادن به انضباط اجتماعی را باید به یک فرهنگ عمومی و شهروندی تبدیل کنیم .

حسینی در ادامه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با اهالی فرهنگ، تلویزیون و سینما اشاره کرد و گفت: رهبری به جنگ نرم همه جانبه دشمن توجه دارند و سختی جنگ نرم از جنگ سخت به لحاظ آشکار نبودن و غفلت از آن باید مدنظر قرار گیرد. در جنگ نرم هنرمندان و اهالی فرهنگ در حکم همان نیروهای مسلح جنگ سخت هستند که باید با رعایت موازین شرعی و در چارچوب مقررات و قانون به مقابله با جنگ نرم بپردازند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی