پروژه های مدیریت شهری ساوه دارای پیوست فرهنگی و اقتصادی است | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۴:۳۲:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سیدمهدی حسینی با اشاره به بحران مالی بوجود آمده در شهرداری‌های کشور اظهار کرد: مدیریت شهرها متاثر از بحران و چالش مالی بوجود آمده دچار تحول اساسی در نحوه و روش مدیریتی شده است.

وی عنوان کرد: امروز شهرداری ‌ های کشور با کاهش شدید درآمدی و بحران اقتصادی که در فضای مدیریت شهری حاکم است دست و پنجه نرم می ‌ کنند و شهرداری ‌ ها میدان گاه ‌ هایی هستند که دستاوردهای نظام در این میدان به نمایش گذاشته می ‌ شود و رضایتمندی مردم، سطح کیفی زندگی و توسعه شهرها زمینه ساز توسعه کشور و یکی از مولفه ‌ های رضایتمندی مردم به شمار می ‌ رود.

شهردار ساوه با اشاره به اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور گفت: در اجرای این قانون شهرداری ساوه با کاهش درآمدی متاثر از محل مالیات بر ارزش افزوده مواجه شده است به گونه ای که این میزان کاهش، مجموعه مدیریت شهری را با شوک عجیبی مواجه کرد، اما با حمایت ‌ های مجموعه استانداری، فرمانداری و اتخاذ تدابیر مناسب در سایه تعامل شورای شهر و شهرداری از این مقطع دشوار با تلاش مضاعف عبور کرده و زودتر از برنامه پیش بینی شده برای قرار گرفتن در شرایط بحرانی به یک نقطه ثابت دست یافته ‌ ایم و برنامه ‌ های توسعه ‌ ای را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به از دست دادن ارزش افزوده خدمات و کالا در شهر ساوه اظهار کرد: با همفکری صورت گرفته در مجموعه درآمدی مدیریت شهری و حمایت از سیاست ‌ های انقباضی شهرداری توسط شورای اسلامی شهر، ارزش افزوده متاثر از طرح ‌ های عمرانی جایگزین ارزش افزوده کالا و خدمات شده است و این موضوعی است که در شهر ساوه مغفول مانده بود. رقم دریافتی از این محل قابل توجه است و با اعمال مکانیسم تشویقی فضایی ایجاد شده است که مالکین به سمت توافق با شهرداری و بهره مندی از تخفیفات و امتیازات دریافت پروانه آن هدایت می ‌ شوند.

حسینی از اجرای این طرح به عنوان یک منبع درآمدی قابل توجه برای شهرداری ساوه یاد کرد و افزود: با اجرای این طرح حتی محکومیت‌هایی که شهرداری از گذشته در اثر اجرای برخی از طرح‌ها داشته است، موجب شد تا سمت و سوی بروز هر گونه اختلافات از مسیر توافق و تعامل برطرف شود و نیازی به طرح شکایت نباشد.

وی در ادامه به سه مقوله اساسی در حوزه کاربری مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک قدرت برتر در حوزه ساختمان سازی نقش مهمی در کنار شهرداری ‌ ها به عنوان مجری ضوابط و مقررات دارد و نخستین مقوله در حوزه کاربری مدیریت شهری است .

شهردار ساوه به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ به عنوان مقوله دیگر در حوزه کاربری مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: این کمیسیون با حضور نمایندگان دادگستری، دولت، شورای شهر و شهرداری برگزار می شود که نقش بسیار مهمی در کاهش تخلفات و مدیریت توسعه شهری دارد.

وی به نقش شهرداری با سیاست گذاری صحیح در راستای تنظیم تعرفه و صدور پروانه به عنوان مقوله اساسی سوم در حوزه کاربری مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: اجرای مکانیسم صحیح در این حوزه موجب هدایت و مدیریت مناسب شهر خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: در شهر ساوه نقاطی وجود دارد که به لحاظ تراکم جمعیتی، پذیرای جمعیت جدیدی به دلیل فشرده بودن و متراکم شدن نیست. از این رو سیاست متوازن قرار دادن تعرفه‌های شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت بدین منوال که در مناطقی که به لحاظ جمعیتی اشباع بود، عوارضات شهرداری به صورت تصاعدی افزایش یافت. وقتی یک فرد تقاضای ساخت و ساز در بهترین نقطه شهر را دارد باید هزینه‌های آن را نیز متناسب با مکانی که سرمایه‌گذاری می‌کند بپردازد و از طرفی در نقاط کمتر توسعه یافته که انبوه سازان تمایلی برای ساخت وساز در این مناطق ندارند با کاهش تعرفه‌های ساخت و ساز و ارائه سیاست‌های تشویقی، انگیزه سرمایه‌گذاری تقویت شده است و با مدیریت در فروش تراکم با توزیع ثروت و خدمات عادلانه و متوازن در نقاط مختلف شهری علاوه بر فعال شدن همه ابعاد، درآمدزایی شهرداری نیز تا حدودی افزایش یافته است.

شهردار ساوه بر تعامل شهرداری ها با دستگاههای اجرایی تاکید کرد و گفت: نباید شهرداری ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی دیده شوند. برخی از پروژه‌هایی که در سطح شهر اجرا می‌شود صرفا خدماتی است و هیچ درآمدی برای شهرداری ندارد چه بسا این پروژه‌ها نظیر ایستگاه‌های آتش نشانی، تاسیسات شهری، فضای سبز و … هزینه‌های نگهداری بالایی را بر سیستم مدیریت شهری تحمیل می‌کند. انتظار می‌رود که دستگاههای اجرایی حتی‌الامکان در واگذاری زمین برای اجرای چنین طرح‌هایی و هزینه‌های نگهداری آن شهرداری را یاری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی