تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی صنعتی | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۲:۳۱:۵۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

تهیه کنندگان:ابوالفضل شریفلو،هوشنگ آمری زاده،شهرام دلکانی،مهدی احمدی،مهدی پور حسینی،محمد پسندیده
دانشجویان کارشناسی ارشد رشته بازاریابی موسسه آموزش عالی ناصر خسرو

مقدمه
بازاریابی رسانه های اجتماعی ،سیستمی که به بازاریان اجازه میدهد تا منابع مختلفی را برای اهداف بازاریابی در اختیار ،همکاری،تعامل و بهره برداری قرار دهند. Smslcچهار مرحله از بلوغ سازمان را در پذیرش و استفاده از رسانه های اجتماعی توصیف میکند این مراحل شامل ظهور کردن،تاکتیک ،یکپارچگی و مراحل اجتماعی می‌باشند.

یک سازمان در مرحله ظهور کردن نیاز به انجام تجزیه تحلیل swotو پیدا کردن قدرتها و ضعف ها و فرصتها و تهدیدها در حوزه رسانه های اجتماعی است .یک سازمان در مرحله تاکتیکی باید ویژگیها و ابزارهای رسانه های اجتماعی را درک کنند و اطمینان حاصل کنند که مهارتهای مورد نیاز برای اجرای آنها وجود دارد و پیاده سازی تجربی باید انجام شود و تمرکز بر روی روشهای نظارت باشد.

در مرحله یکپارچگی ،سازمان در طی زمان در استفاده از رسانه های اجتماعی پیشرفت میکند در این مرحله باید یک استراتژی رهبری وجود داشته باشد تا استفاده از رسانه های اجتماعی مورد حمایت قرار گیرند،اهداف استراتژیک رسانه اجتماعی باید با اهداف سازمان مرتبط باشد ،در مرحله نظارت ومحاسبه اجرای واقعی باید رایج شود،در مرحله اجتماعی سازمان افتتاح خواهد شد و دارای ساختار سازمانی است که در آن کارکنان برای استفاده از مخاطبان داخلی و خارجی برای برقراری ارتباط آزاد میباشند.

شرایط لازم برای پذیرش رسانه های اجتماعی
با الهام از قدرت رسانه های اجتماعی برای تعامل کاربران در روابط مجازی، سازمان ها به دنبال یافتن راه هایی برای غوطه ور شدن در “اینترنت مردم” و یادگیری آن بودند . طرفداران رسانه های اجتماعی بر این باورند که تعاملی قوی برای حمایت از روابط بین سازمان ها و مصرف کنندگان وجود دارد.

با این حال، شور و شوق برای رسانه های اجتماعی و قدرت آن برای بهبود روابط با مشتریان به طور مساوی نیست.

با افزایش ارتباطات آنلاین، سازمان های خدمات مالی امکان استفاده از سرعت، راحتی و کارایی ارتباطات دیجیتال رابررسی کردند.

رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مصرف کنندگان هستند و می توانند افزایش یابند. درک نیازهای مصرف کننده و ترجیحات بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در کانال های وب این فرصت های جدید را برای تقسیم بندی بازار باز می کند . منتقدان معتقدند که معیارهای سنجش اثربخشی مشارکت رسانه های اجتماعی و تأثیر آن بر روابط مشتری هنوز مبهم است .

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی B2B
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به صورت B2B(تجارت الکترونیکی بین ۲ شرکت) به اندازه‌ای کارآمد است که می‌تواند به‌عنوان اصلی‌ترین شیوه‌ی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شود.

نتیجه‌ی نظرسنجی وب سایت Ombono در مورد روش‌های بازاریابی B2B نشان داد که ۷۹% متخصصان، شبکه‌های اجتماعی را موثرترین کانال بازاریابی دانسته‌اند.

انسان‌ موجودی اجتماعی است و همواره سعی می‌کند در تصمیم‌گیری‌های خود از تجربه‌ی معاشرتش با دیگران استفاده ‌کند. ما هر روز از خودمان می‌پرسیم آیا این فرد را دوست دارم؟ آیا می‌توانم با فلانی در یک مکان کار کنم؟ آیا این فرد قابل اعتماد است؟ ما هر روز با افراد زیادی در ارتباط هستیم. اعتماد، دانش و عمل کردن به وعده‌ها محور اصلی این ارتباطات را مشخص می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی نیز دقیقاً، معادل آنلاین همین ارتباطات هستند. به این ترتیب، بازاریابان B2B می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی محصولات و خدمات خود را معرفی کنند.

باب دیرسلی، مدیر عامل شرکت The B2B Marketing Labs معتقد است در دنیای بازاریابی B2B، شبکه‌های اجتماعی لینکدین و توییتر تاثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت دارند. در بازاریابی B2B، مردم در اولین قدم خدمات و محصولات را به صورت آنلاین ارزیابی کرده و سپس برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند. پس اولین جایی که برای ارزیابی محصولات و خدمات در نظر می‌گیرند، وب‌سایت آن شرکت است. بنابراین، هرچه ترافیک بیشتری وارد وب‌سایت شما شود، مطمئناً شانس فروش محصولات‌تان نیز بیشتر می‌شود.


بهترین راه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی B2B
برقراری ارتباط در شبکه‌ی اجتماعی تنها به تعداد مخاطبان بستگی ندارد، بلکه نوع محتوا، کیفیت و عمق ارتباط بسیار موثر است. در بازاریابی B2B ، هدف جلب توجه کاربران است، در بازاریابی B2B کاربران کمی دقیق‌تر و جزئی‌تر به خدمات شرکت شما نگاه می‌کنند. مخاطبان شما در بازاریابی B2B معمولاً افرادی هستند که از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردارند و به روش‌های تحقیقی کاملاً مسلط هستند. مشتریان شما در بازاریابی B2B افرادی هستند که خود صاحب کسب‌و‌کارند و یک مخاطب معمولی نیستند.

در بازاریابی B2B، هدف اصلی ارائه راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات است.

چهار روش زیر به شما کمک می‌کند که بتوانید در بازاریابی B2B، ترافیک بیشتری را از طریق شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت خود هدایت کنید:
۱- بر روی زوایای جذاب کسب‌و‌کار خود تمرکز کنید
۲- از اشخاص واقعی برای تبلیغات استفاده کنید
۳- یک فرد متخصص استخدام کنید
۴- استفاده از بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی

برای بازاریابی B2B نیازی نیست که از همه‌ی این شبکه‌های اجتماعی به‌طور همزمان استفاده کنید. شبکه های اجتماعی مناسب شامل موارد ذیل است:
لینکدین
گوگل پلاس
اینستاگرام
تلگرام
توییتر


نتیجه گیری
تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی B2B بسیار پررنگ است. از آنجایی که این بازار هدف شما در این نوع بازاریابی کسب‌و‌کارها هستند و نه مردم عادی، پس باید از شیوه‌های خاصی در آن استفاده شود. برای مثال تمرکز روی جنبه‌های جالب‌تر یک محصول باید به‌عنوان اولویت در نظر گرفته شوند.

همچنین، بازاریابان B2B باید به این نکته توجه کنند که همه‌ی شبکه‌های اجتماعی برای این منظور مناسب نیستند. لینکدین، توییتر و گوگل پلاس ۳ شبکه‌ی اجتماعی هستند که باید بیشتر از بقیه مورد توجه قرار بگیرند. از آنجایی که در بازاریابی B2B با مشتریان عادی تعامل ندارد، در نتیجه باید تمرکز خود را بر روی روش‌های رفع مشکلات مخاطبان بگذارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی