کاهش آمار قتل و خودکشی در ساوه / افزایش چشمگیر جرائم رایانه ای در ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۶:۰۳:۲۶
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سرهنگ پرویز اسدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری میزان سرقت‌های خرد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد و میزان کشفیات ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: نقش پررنگ رسانه‌ها در تمام مباحث از جمله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، لذا رسانه‌ها بر اساس نیاز مردم بیشترین تأثیر را در جامعه خواهند داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تدبیر را مهم‌ترین نیاز خبرنگاران دانست و گفت: در صورتی که اخبار به‌صورت عجولانه و بدون دقت و تدبیر در رسانه‌ها منتشر شود قطعاً تبعاتی بیشتر از اصل اتفاق خواهد داشت و موجب برهم زدن امنیت روانی جامعه خواهد شد.

اسدی در ادامه با اشاره افزایش جرائم خرد در شهرستان ساوه و اظهار کرد: بر اساس آمار در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۴۳ درصد آمار سرقت‌های خرد افزایش پیدا کرده که بر این اساس آمار کشفیات در حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت حدود ۸۰۹ کیلوگرم انواع مواد کشف شده که در این راستا ۶۷۳ نفر فروشنده خرد و عمده دستگیر شده‌اند و ۱۴۶۸ معتاد هم جمع‌آوری و به مراکز مربوطه تحویل شده‌اند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این مدت شاهد کاهش ۲۷ درصدی سرقت احشام، افزایش ۷ درصدی سرقت از منازل، کاهش ۱۸ درصدی سرقت موتورسیکلت و ۴ درصدی خودرو و کاهش وقوع قتل از ۳ فقره در مدت مشابه سال قبل به یک فقره بوده‌ایم.

اسدی اضافه کرد: کشف ۱۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق، دستگیری دو کارمند رسمی زمین‌خوار، دستگیری دهیار و اعضای شورای یکی از روستاهای شهرستان، دستگیری یک باند سارق و دزدان خانه باغ‌ها از دیگر دستاوردهای نیروی انتظامی شهرستان در ۹ ماهه سال جاری بوده است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر وقوع جرائم رایانه‌ای تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۸۷ درصد افزایش جرائم رایانه‌ای را داشته‌ایم که با تلاش پرسنل نیروی انتظامی خصوصاً پلیس فتا آمار کشفیات به ۱۰۰ درصد رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با ابراز نگرانی از آمار فوتی‌های تصادفات درون‌شهری عنوان کرد: در این مدت ۲۱ نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در سال قبل ۱۲ نفر بوده است لذا می‌طلبد که همشهریان عزیز با رعایت بیشتر قوانین به حفظ جان خود و همراهانشان در مواقع رانندگی اهمیت بیشتری دهند.

اسدی تصریح کرد: بر اساس آمار تعداد فوت‌شدگان سوانح رانندگی برون‌شهری با افزایش ۶ نفری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۶ نفر رسیده و مصدومان این سوانح هم ۲ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده‌اند.

وی از توقیف ۴ هزار و ۴۸۶ دستگاه ماشین و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد و افزود: عدم رعایت قوانین، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در خلاف جهت مسیر، همراه نداشتن مدارک و انجام حرکات غیرمتعارف از عمده دلایل توقیف وسایل نقلیه خصوصاً موتورسیکلت بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ۲۰۷ مورد پلمب صنوف را از اقدامات دیگر نیروی انتظامی ساوه در این مدت عنوان کرد و گفت: با همکاری سایر نهادهای مرتبط ۲۰۷ مورد پلمب صنوف از جمله در بحث اغذیه‌فروش‌ها، سفره‌خانه‌ها، تالارها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر و کمپ ترک اعتیاد صورت گرفته است.

اسدی از کاهش آمار خودکشی موفق در شهرستان ساوه با فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های مختلف یاد کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست سال قبل ۲۰ فقره خودکشی موفق در شهرستان گزارش شده بود که این آمار در سال جاری به ۷ فقره رسیده که نشان‌دهنده تأثیر برنامه‌های انجام شده در راستای کاهش آمار خودکشی بوده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در جهت برخورد با متخلفان و برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد، گفت: امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه و عموم شهروندان عزیز در راستای کاهش آمار سرقت و مشکلات ذکر شده قدم بزرگی برداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی