مدارس باید استانداردهای بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۵۸:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از خبرگزاری ایرنا، «محمد بهاروند» روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ساوه در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار داشت: بر اساس تصمیم هایی که با هدف کاهش دادن آسیب ها در مدارس اتخاذ شده، باید همه واحدهای آموزشی جدید مطابق با استانداردهای تعریف شده ساخته شوند.

وی ادامه داد: در مورد واحدهای فعال با توجه به اینکه در نیمه سال تحصیلی قرر داریم، باید در فرصتن مناسبی به عنوان مثال در ایام تعطیلات تابستانی نسبت به رفع معایب و اعمال استانداردهای بهداشتی و ایمنی، ساماندهی بوفه ها،‌ آبخوری ها و نیز تقویت شاخص های بهداشت دهان و دندان تلاش کرد.

بهاروند گفت: باید فعالیت های بهداشتی و نظارت های مرتبط در مدارس ساوه استمرار داشته باشد زیرا این فعالیت ها برای تامین سلامت فرزندان این جامعه است اما نباید اینگونه تلقی شود که اجتماعی کردن سلامت فقط معطوف به علوم پزشکی یا آموزش و پرورش است.

وی گفت: کمک خیران و بخش غیردولتی در شهرستان ساوه از موارد راهگشا در تقویت تعلیم و تربیت است.
فرماندار ساوه گفت: شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تلاش همه دست اندرکاران موفق به کسب مقام ممتاز استان مرکزی در حوزه های پ‍ژوهشی‌، آموزشی،‌ فرهنگی و هنری شده است که به نحو شایسته ای از همه عوامل تقدیر می شود.

بهاروند گفت: با توجه به اینکه به ایام دهه مبارک فجر نزدیک می شویم و از آنجا که نسل کنونی دانش آموزان باید با مبانی انقلاب اسلامی آشنا شوند،‌ به همین دلیل لازم است کمیته دانش آموزی برگزاری مراسم دهه فجر در این راستا تلاش کند.

معاون استاندار مرکزی ادامه داد: در ایام دهه فجر امسال،‌ چهار واحد آموزشی در شهرستان ساوه بهره برداری می شود که بخشی از کمبودها در زمینه فضاهای آموزشی را جبران خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز،‌ گفت: ۶۷ مدرسه مروج سلامت در ساوه فعالیت می کند.

«رضا نظری» افزود: با وجود اینکه ۵۴ درصد از مدارس شهرستان ساوه به عنوان مروج سلامت شناخته می شوند، لازم است اداره آموزش و پرورش در این زمینه ورود کند تا مسئله سلامت دانش آموزان به یک دغدغه همگانی تبدیل شود.

وی در مورد اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری در مدارس ساوه،‌ گفت: بر اساس یافته های علم پزشکی،‌ کمبود ویتامین دی و آهن از مهمترین عوامل بیماری های غیرواگیر است و در این راستا باید آگاهی مردم افزایش یابد.

وی یکی از مشکلات عمده در زمینه بهداشت مدارس و دانش آموزان در شهر ساوه را کمبود سواد سلامتی در جامعه عنوان کرد.

به گفته معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه،‌ در سال ۹۶ و مطابق آمارهای موجود حدود ۱۲ درصد از دانش آموزان ساوجی دارای اضافه وزن بودند که این رقم در پایان نیمه نخست امسال به ۱۳ و ۵۹ دهم درصد افزایش یافت.

نظری اظهار داشت: بر اساس نتایج مطالعات طرح کاسپین، در ساوه ۱۷ درصد دانش آموزان اعلام کرده اند که کلاس ورزشی برای شان تشکیل نمی شود.

وی در مورد تامین بهداشت دهان و دندان دانش آموزان گفت: در هر مدرسه ای که لازم باشد آمادگی استقرار کلینیک سیار دندانپزشکی برای مدت یک تا ۲ ماه و رسیدگی به بهداشت دهان و دندان دانش آموزان وجود دارد.

نظری ادامه داد:‌ برای دانش آموزان دارای دفترچه تامین اجتماعی، فعالیت های داندانپزشکی طبق تعرفه انجام می شود اما دانش آموزان بی بضاعت شهری بدون دفترچه نیز با گواهی مجمع خیران سلامت، به صورت رایگان خدمات می گیرند.

به گفته این مسئول،‌ امسال ۲۷ باب مدرسه در ساوه به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشت محیط، تراکم دانش آموز در هر کلاس، نبود سیستم فاصلاب و وضعیت بوفه ها، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز، ‌گفت:این اداره آمادگی هر گونه همکاری با مراجع بهداشتی برای تامین سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس شهرستان ساوه را دارد.

«ابراهیم فراشیانی» افزود: با توجه به اینکه در ارائه مجوزهای فعالیت مدارس غیردولتی، ‌آموزش و پرورش نقشی ندارد، بنابراین در مورد کاستی های این مراکز نیز مسئولیتی ندارد.

وی، در مورد نبود زنگ ورزش برای ۱۷ درصد از دانش آموزان (بر اساس مطالعات طرح کاسپین) افزود: این آمارها نادرست است و همه مدارس ساوه در هفته اجبار دارند که ۲ ساعت زنگ ورزش را برای دانش آموزان اجرا کنند.

وی گفت: طرح آهن یاری در مدارس ساوه به نحو مناسبی در حال اجرا است و قرص های آهن به دانش آموزان داده می شود اما کمبود قرص های آهن وجود دارد.

فراشیانی، در مورد اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس ساوه گفت:‌ هنوز این طرح به طور ۱۰۰ درصدی در مدارس اجرایی نشده است.

وی گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک تسهیل گر می تواند به اجرای طرح های بهداشتی در مدارس و اطلاع رسانی به خانواده دانش آموزان کمک کند.

شهرستان ساوه دارای ۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی