برگزاری نخستین سوگواره شعر فاطمی در ساوه | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۳:۵۹:۴۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حسین محمودی فر با اعلام این خبر بیان داشت: این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مؤسسه قرآنی حضرت صاحب الزمان(عج) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسینی امام جمعه ساوه و تعدادی دیگر از مسئولین،شاعران و اقشار مختلف مردم مورخ ۱۵/۱۱/۹۷ ساعت۱۶ در محل سالن سلمان ساوجی برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)عنوان داشت:از گذشته تا امروز آحادی از جامعه بشری به زبانهای مختلف مفاهیمی را در قالب الفاظ منظومه سروده و عرضه کرده اند و به دلیل تأثیر فراوانی که این هنر در ترغیب و تهییج اشخاص و یا تعریف هجو افراد داشته و دارد،پیوسته از موقعیت خوبی برخوردار بوده و گاه از آن به عنوان یک رسانه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

نماینده ولی فقیه در ساوه ابراز داشت شعرو شاعراز جمله هنرهایی که از هر کسی ساخته و با آموزش و تمرین نیز نمی توان برآن به طور روان دست یافت بلکه قریحه و ذوقی است که خداوند به عنوان لطف به برخی از اشخاص عنایت کرده است.

حسینی تصریح کرد تأثیر اشعار را می توان در مقاطع گوناگون تاریخ و کشورهای مختلف جهان به وفور ملاحظه کرد. وی افزود:نقش ارزشمند و اثرگذار اشعار غنی و پرشوری را که در جریان مبارزات ابتدای انقلاب اسلامی در قالب سروده های انقلابی برای ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی مورد استفاده قرار می گرفت و یا تأثیر اشعار حماسی و در عین حال برانگیزاننده دوران دفاع مقدس را به شکل سروده ها و نوحه های معنوی و عرفانی عرضه می شد منکرشد.

حسین محمودی فر در این سوگواره نیز با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام سوگواره شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: حضرت فاطمه به عنوان یگانه بانوی معصوم عالم آفرینش و تنها یادگار رسول اکرم(ص)دارای جایگاه ممتاز و شخصیتی بی بدیل در تاریخ بشریت خاصه در تاریخ اسلام است وی افزود:حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه کامل یک زن مسلمان در تمام اوصاف و کمالات اسلامی به ویژه درحجاب و عفاف بود و مسائل سیاسی و اجتماعی را نیز در مواقع حساس نادیده نمی گرفت مخصوصا” در دفاع از ولایت.

محمودی فرتصریح کرد:فاطمه بانویی که درایمان و عقیده فکر و اندیشه عمل به وظایف واجب و رفتار و کردار در حوزه های فردی و اجتماعی از آبشخور قرآن کریم الهام گرفته و این الهام را در سراسر زندگی خویش به منصه ظهور رسانده است.

شعرخوانی شاعر میهمان آقای سیداحمدحسین پور علوی و شاعران شهرستان آقایان: علی اصغر ذاکری-علی رحمتی-خلیل رحمتی-سیدمهدی حسن زاده –حسین مهدی و خانم ها:زهرا محمودی و سیمین صمغ آبادی و مداحی آقای سید محمد شیخ الاسلام ازدیگر برنامه های این سوگواره بود.در پایان با اهدا لوح تقدیر وهدیه از شاعران تقدیر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی