صدور پروانه برای زمین های کمتر از ۱۷۰ متر تسهیل می شود | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۱۶:۳۳
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , احمد حاج امینی در گردهمایی جمعی از مداحان و مسئولان هیات های مذهبی حاشیه شهر ساوه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در مکتب اسلام سوال کردن از مسئولان به عنوان خدمتگزاران از خواسته های به حق مردم است و پاسخگویی به سوالات و مسائل آنها وظیفه بدون قید و شرط مسئولان است.

وی ادامه داد: ما اعضای شورای دوره پنجم امروز خدمت شما حاضر شدیم تا مشکلات شما را بشنویم و به درخواست و سوالات شما پاسخ دهیم زیرا یکی از ویژگی های شهر و اجتماع موفق جامعه ای است که در آن همدلی اتحاد و یکرنگی حاکم باشد و در غیر اینصورت آن جامعه محکوم به شکست است.

حاج امینی با بیان اینکه مسئولان و مردم باید در کنار یکدیگر باشند زیرا این از خصیصه های پیشرفت یک جامعه است، افزود: امروز نیز ورود انقلاب اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی خود حاصل همین همدلی ها و کنار هم بودن ها می باشد و امیدوارم که مسئولان قدر این مردم و همدلی آنها را بدانند و پاسخگوی مشکلات و نیازهای آنان باشند.

وی اظهار داشت: با روی کار آمدن شورای دوره پنجم با اجرای برنامه ششم توسعه و قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در مرکز استان مواجه شدیم که این امر موجب گردید تا مبلغ ارزش افزوده این شهرستان درمیان ۳۳ شهر استان توزیع شود که این امر کاهش وحشتناک بودجه شهرداری را در پی داشت.

وی تصریح کرد: اجرای این قانون موجب در سال ۹۶ موجب بحران مالی را برای شهرداری ساوه به وجود آورد اما این امر باعث نشد که ما دست روی دست بگذاریم و به دنبال چاره ای نباشیم زیرا باید این وضعیت مدیریت می‌شد.

حاج امینی گفت: خوشبختانه در شرایط سختی توانستیم با کاهش هزینه های غیر ضروری و ارائه راهکارهای مدیریتی و با مشارکت مردم توانستیم سال ۹۶ و سال ۹۷ را سپری و از بحران شدید مالی عبور کنیم و در عین حال کارهای بزرگی نیز با این شرایط مالی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهر ساوه دارای ۲۴ نقطه حاشیه نشین است که حاصل رشد سریع جمعیت به علت مهاجر پذیری و سوء مدیریت‌های گذشته در تأمین زیرساخت ها برای مسکن مورد نیاز مردم بوده است، عنوان کرد: شورای پنجم همچنین در این دوره نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه شهر که از حداقل امکانات بی بهره بودند توجه ویژه ای داشت اما این به آن معنی نبود که از تمام شهر غافل شدیم.

رئیس شورای شهر ابراز داشت: در ابتدای فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر ساوه دارای ۱۰۴ کیلومتر معبر خاکی بود که تا کنون ۴۵ کیلومتر آن جدولگذاری ، زیرسازی و آسفالت شده است و امیدواریم تا پایان دوره پنجم تمامی معابر خاکی شهر به حداقل خواهد رسید.

حاج امینی از احداث کمربندی ها به عنوان دیگر پروژه‌های عظیم شهر ساوه در دوره پنجم یاد کرد و گفت: تمامی تلاش ما این است تا پایان دوره پنجم کمربندی های شهر را به سرانجام برسانیم زیرا بهره برداری از این کمربندی ها به ویژه کمربندی شمال و شرق موجب کاهش ۸۰ درصدی بار ترافیکی میدان آزادی و میدان شهرداری خواهد شد.

وی به یکی از مهمترین مشکلات مهم شهروندان در ساوه اشاره کرد و افزود: هم اینک حد نصاب تعیین شده ۱۷۰ متر مربع برای صدور پروانه ساخت در ساوه به ویژه در مناطق حاشیه شهر بسیار زیاد است چرا که اغلب متقاضیان در این مناطق کارگران و اقشار کم درآمد بوده و توان، خرید زمین ها در متراژ بالا را برای تامین مسکن خود ندارند.

حاج امینی خاطر نشان ساخت: این امر سالهاست که به ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر اصولی در شهر دامن زده است، شورای پنجم این امر را با جدید پیگیری نمود تا متقاضان مسکن در زمین های کمتر از ۱۷۰ متر مربع نیز بتوانند یک بنای مستحکم و قانونی احداث نمایند.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای پنجم قانون اجازه این کاهش حدنصاب را نمی دهد اما شورای اسلامی شهر ساوه برای ایجاد سهولت و رفع مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر که بخشی از سرمایه خود را برای صرف خرید زمین با قطعات کوچک کرده اند تصمیم گرفت تا با تنظیم یک مصوبه به زمین های تنگ افتاده که دو طرف آنها ساخته شده است با هر متراژ مجوز صادر شود.

حاج امینی یادآور شد: همچنین دیگر زمین ها که حد نصاب آنها کمتر از ۱۷۰ متر است و اطراف آنها باز می باشد می توانند با بصورت اشتراکی دو مالک با تجمیع دو زمین با هم برای کسب پروانه ساخت اقدام نماید.

وی تصریح کرد: این اقدامات جهت رفاه حال مردم و اقشار اقشار آسیب پذیر صورت گرفته است و ما بر این باوریم که مدیریت یک شهر فقط کار شهرداری و شورا نیست بلکه با مشارکت تمامی مردم و همکاری دیگر مسئولان شهرستان امکان پذیر است.


true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی