سود و جرایم دیرکرد دیون کشاورزان ساوجی مشمول بخشودگی شد | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۳۶:۱۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حسن شریفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به دستورالعمل جدید در خصوص استمهال دیون کشاورزی اظهار کرد: شیوه نامه مصوبه دولت در خصوص استمهال دیون کشاورزی توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: استمهال دیون شامل سررسیدهای تسهیلات از تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۹۶لغایت ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۷ توسط بانک‌های عامل در حال انجام است.

وی افزود: کشاورزانی که بدهی قبل از اول مهرماه ۱۳۹۶ دارند ابتدا باید نسبت به تعیین تکلیف بدهی قبلی اقدام کنند تا بتوانند از  تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است و مفاد این شیوه نامه بهره مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه به جزئیات این شیوه نامه اشاره کرد و افزود: سهم شهرستان ساوه در مرحله اول بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است که بابت هزینه استمهال دیون کشاورزان اختصاص یافته است و براساس محاسبات بانکی، تسهیلات تا سقف ۱۲ میلیون تومان را پوشش می دهد. بنابراین تمام کشاورزانی که اصل تسهیلات آنان تا سقف ۱۲ میلیون تومان است می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی و ارائه درخواست از مزایای این قانون که شامل سود و جریمه دیرکرد است با برخورداری از یارانه دولتی بهره مند شوند و بازپرداخت وام دریافتی تا این میزان به مدت سه سال به تعویق خواهد افتاد.

وی با اشاره به خسارتی که متاثر از بلایای طبیعی و قهری نظیر خشکسالی، سرمازدگی، زلزله، سیل و .. به بخش کشاورزی وارد شده است، افزود: دولت در جهت حمایت و کمک به کشاورزان اقدام به تصویب این مصوبه و ابلاغ آن در قالب شیوه نامه به بانک‌های عامل در راستای استمهال دیون کشاورزی کرده است.

شریفی با اشاره به سرمازدگی بهاره در شهرستان ساوه بویژه محصولات سردرختی اظهار کرد: کشاورزان و باغداران می توانند با مراجعه به جهادکشاورزی و ارائه درخواست، از این مزیت برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه استمهال دیون کشاورزی شامل زراعت، باغداری، شیلات و دام و طیور می‌شود، بیان کرد: پس از اجرایی شدن کامل استمهال دیون تا سقف ۱۲ میلیون تومان، در تخصیص مرحله بعدی برای دیون مبالغ بیشتر در نظر گرفته خواهد شد اما فعلا تا سقف ۱۲ میلیون تومان این شیوه نامه اجرایی خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی