خسارت به اقشار ضعیف حاصل تفکیک غیرمجاز اراضی توسط مالکان | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۷:۰۱:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , در راستای جلوگیری از تفکیک باغات و اراضی و همچنین جلوگیری از فعالیت های ساختمانی غیر مستحکم و خلاف اصول شهرسازی تمامی سازه های ایجاد شده در ملکی واقع در کوی مهر معروف به باغ وکیلی با حکم قضایی و طی مراحل قانونی مورد اجرای حکم قرار گرفت.

لازم به ذکر است که تمامی اقدامات و تذکرات قبلی جهت جلوگیری از ادامه فعالیت‌های غیرمجاز ساختمانی در مراحل مختلف به مالکان در این محل انجام شد و این املاک توسط عوامل اجرائیات شهرداری مورد پلمپ قرار گرفت اما متاسفانه متصدیان در آن محل هیچگونه توجهی به اقدامات قانونی نداشته و با بی‌توجهی به پلمپ بر تداوم اقدامات غیر مجاز خود ادامه دادند.

این گونه فعالیت های ساختمانی علاوه بر نداشتن استحکام کافی در چارچوب قوانین و مقررات باعث ایجاد کوچه و معابر غیر استاندارد و همچنین نداشتن فضایی کافی برای ارائه خدمات مورد نیاز ساکنان می گردد لذا انجام این اقدام قانونی با هدف جلوگیری از تفکیک باغات و ساخت و سازهای غیر مجاز این شهر صورت گرفت.

با نگاهی به تفکیک غیرمجاز اراضی ساوه در سالهای گذشته ما امروز شاهد بسیاری از مشکلات و معضلات در مناطق مختلف به ویژه مناطق حاشیه نشین شهر ساوه هستیم که نبود اماکن آموزشی، خدماتی، رفاهی، بهداشتی، انتظامی و … بخشی از این کاستی ها می باشد و هم اینک مردم این مناطق را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

در صورتی که اگر این ساخت و سازها در شهر با رعایت اصول شهرسازی طبق طرح تفصیلی از پیش تعیین شده انجام می شد، امروز ساوه با انبوهی از مشکلات و کمبود ها در مناطق حاشیه شهر مواجه نبود کما این که در صورت هر گونه زلزله احتمالی معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار ساخت و سازهای غیرمجاز خواهد بود.

این در حالی است که افراد سودجود و مالکان باغات و اراضی شهر از تفکیک باغات خود سودهای کلان به جیب زده و امروز مردم و متقاضیان مسکن که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند را در میان مشکلات رها کرده اند.

یقینا علت عدم مراجعه این مالکان به شهرداری جهت تفکیک قانونی زیاده خواهی آنان با هدف اینکه سهم بیشتری داشته باشد بوده و برای کسب اندکی سود بیشتر از مراجعه به شهرداری سرباز می زنند که نتیجه آن خسارت به اقشار ضعیف بوده و خواهد بود.

لذا از کلیه شهروندان و مالکان خواهشمندیم جهت جلوگیری از خسارت مالی و داشتن شهری مستحکم و آبادتر قبل از هرگونه اقدام جهت تفکیک و ساخت و ساز غیر قانونی به شهرداری مراجعه کنند کما این که شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه در دوره پنجم راهکار ها و مصوبات خوبی جهت تسهیل صدور پروانه برای زمین های کمتر از ۱۷۰ متر را فراهم آورده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی