برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در ساوه | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۱۲:۴۰
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار مدیر شیلات شهرستان ساوه در این خصوص به خبرنگار ما گفت : جشنواره طبخ آبزیان با هدف افزایش مصرف غذای سالم ماهی بین خانواده های ساوجی برگزار شد.

شاپسند افزود : این مسابقه با همکاری جهاد کشاورزی , فرمانداری , دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش از دو ماه قبل برنامه ریزی و با فراخوان انجام شده در تاریخ ۲۸ بهمن ماه با حضور تعدادی از شرکت کنندگان برگزار شد.

وی یکی از اهداف برگزاری این رقابت را بالابردن افزایش سرانه مصرف ماهی در حد استاندارد جهانی دانست و افزود : سرانه مصرف آبزیان در ساوه ۹٫۸ کیلوگرم است درحالیکه این میزان در استان ۸٫۹ کیلوگرم و سرانه مصرف جهانی ۲۰ کیلوگرم میباشد.

مدیر شیلات ساوه ماهی را غذایی سالم و مفید دانست و تصریح کرد : بیشترین مقدار امگا ۳ و ۶ در ماهی وجود دارد و کلسیم و فسفر موجود در ماهی برای سلامت افراد جوان و مسن مفید بوده و همچنین برای استحکام استخوان بندی و افزایش ضریب هوشی ماهی غذایی غنی به شمار میرود.

در پایان این مسابقه که با داوری در دو بخش طبخ و تزئین انجام شد خانم ها زنگنه , ابوالحسن پور , نوذر , سادات حسینی و اسکندری به ترتیب اول تا پنجم شدند ضمن اینکه در پایان این رقابت به ۱۵ نفر برتر جوایزی اهدا شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی