تقویت زیرساخت ها برای شرایط بحرانی در ساوه ضروری است | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۲۶:۱۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار به نقل از ایرنا، «علی میرزایی» روز یکشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان ساوه در فرمانداری افزود: همه دستگاه های مسئول در حوزه مدیریت بحران باید نسبت به تقویت زیرساخت ها، تامین تجهیزات کافی و همچنین نیروی انسانی آموزش دیده اقدام نمایند.

وی گفت: یکی از مهمترین مسائل، تقویت منازل مسکونی در سطح شهرستان به خصوص مناطق حاشیه شهر و روستاها است و باید شهروندان را متوجه این نکته کرد که در خانه های با سازه های مقاوم، آسیب کمتری وجود دارد.

فرماندار ساوه افزود: ایجاد یک الگوی بلند مدت با مشارکت همه دستگاه ها در زمینه ایجاد زیرساخت ها و شریان های حیاتی و آمادگی های لازم برای بحران در شهرستان ساوه به عنوان نقشه راه لازم است.

میرزایی با اشاره به هشدار اخیر هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق کشور گفت: در بهار مدل های آب و هوایی متفاوت است و لازم است توان هواشناسی برای پیش بینی های دقیق در این شهرستان و آگاهی های لازم به ارگان‌های عضو ستاد بحران تقویت شود.

وی همچنین خواستار ایجاد تمهیدات لازم برای رفع آبگرفتگی معابر شهری، زیرگذرها و سطح اتوبان ها در صورت بارش های گسترده شد.

فرماندار ساوه ادامه داد: اداره منابع طبیعی مراقب سرریز بندهای خاکی واقع در مناطق روستایی باشد و نسبت به نصب تابلو های هشدار دهنده به خصوص برای فصل تابستان که احتمال غرق شدگی در این بند ها وجود دارد، اقدام نماید.

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل شود که امسال هیچگونه حادثه غرق شدگی در شهرستان ساوه به خصوص در سد و بندهای خاکی مناطق روستایی اتفاق نیافتد.

وی نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مدیریت بحران ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته نشان از این دارد که روشنگری و اطلاع رسانی هایی که به شهروندان از سوی مراجع مرتبط و رسانه ها انجام شد، نتیجه بخش بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه نیز در این نشست گفت: این جمعیت با اجرای طرح خادم و اعزام مربیان به درب منازل بیش از ۲ هزار نفر از مردم شهرستان، نسبت آموزش های لازم در خصوص بسترهای کنار سد، کانال‌های خشک و سایر معابر که در زمان سیلاب بحرانی می‌شوند، اقدام کرد.

«سید لقمان حسینی» افزود: در زمان بارندگی ها به خصوص در معابر شهری و جاده ای چنانچه ارتفاع آب به ۱۵ سانتی متر برسد، کنترل خودرو را از راننده می گیرد و در شرایط بارش ۳۰ سانتیمتری باران ممکن است خودروها شناور شده و اگر سطح سیلاب به ۶۰ سانتی‌ متر برسد خودروها را با خود می برد.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که شهروندان در چنین شرایطی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

حسینی گفت: جمعیت هلال احمر ساوه با استفاده از توان یک هزار و ۲۰۰ داوطلب که ۳۰۰ نفر از آنها اعضای فعال هستند و همچنین ۶۰ نفر از پرسنل که در طرح نوروزی فعالیت دارند، آماده امداد رسانی است.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه، گفت: این نهاد ظرفیت اسکان اضطراری چهار هزار نفر را در صورت وقوع سیلاب را دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز گفت: برای مقابله با شرایط بحرانی به خصوص سیلاب در روزهای آینده، سازمان عمران و واحد امانی شهری همه ماشین آلات سنگین و راهداری خودرا از امروز آماده و شیفت بندی کرده است.

«محسن مددی» گفت: برای رفع آبگرفتگی معابر به خصوص زیرگذرهای شهری با استقرار پمپ های مکنده اقدامات لازم به عمل می‌آید.

وی افزود: با توجه به استقرار مهمانان نوروزی در برخی از بوستان های شهری از سوی شهرداری برنامه ریزی برای اسکان مهمانان در ۲ سالن مسقف امام خمینی و امام علی (ع) فراهم شده است.

در این نشست مسئولان اداره آموزش و پرورش، پلیس راهور، دانشکده علوم پزشکی، اورژانس، منابع طبیعی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، راهداری، امور آب، جهاد کشاورزی و سایر ارگان ها آمادگی خود برای انجام عملیات امداد رسانی در شرایط بروز حوادث غیر طبیعی از جمله سیلاب اعلام کردند.

هواشناسی نسبت به بارش های پرحجم و احتمال وقوع سیلاب در برخی استان های کشور از جمله مناطق غربی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هشدار داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی