افزایش سن رابطه معناداری با افزایش فشار خون دارد | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۲۲:۳۷:۴۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دومین نشست خبری دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال ۹۸ در مورخ ۳۰ اردیبهشت، با موضوع بسیج ملی کنترل فشارخون با حضور” دکتر نیک روش” رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، ” دکتر عزیزی” معاون بهداشت و اصحاب رسانه برگزار گردید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، در سخنان خود با اعلام آغاز فاز اول بسیج ملی فشارخون از ۲۷ اردیبهشت، گفت؛ فاز اول اطلاع رسانی و آگاه سازی و فاز دوم اجرایی و شناسایی است و فاز دوم از ۱۷ خرداد آغاز و تا ۱۵ تیر ادامه می یابد و در این مرحله افراد دچار پرفشاری خون شناسایی خواهند شد .

“دکتر نیک روش” افزود، پر فشاری خون عامل خطر بسیار مهمی برای انسانها شناسایی شده و خطر این بیماری خاموش بسیار جدی می باشد بطوریکه در جهان سالانه بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به علت بالا بودن فشار خون می میرند. که این امر با رعایت رژیم غذایی صحیح و سبک زندگی سالم قابل اصلاح خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با بیان اینکه، متاسفانه میزان آگاهی مردم از این بیماری بسیار کم است و پیش بینی می شود ۲۱ تا ۶۵ درصد مردم در استانهای مختلف از پر فشاری خون آگاهی ندارند، گفت؛ هدف از اجرای این بسیج، آگاهی رسانی به مردم در زمینه های مختلف عارضه فشار خون بالا و توانمند سازی مردم برای کنترل این عارضه می باشد لذا نیاز به همکاری فرابخشی سازمانها و ادارات مختلف داریم تا از ظرفیت آنها برای این بسیج ملی استفاده بهینه را ببریم.

“دکتر نیک روش” با اعلام اینکه کل جمعیتی که در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) تا کنون ثبت کرده ایم ۳۱۵/۹۹۴ نفر است افزود، انتظار ما اینست که کل جمعیتی که در سرشماری نفوس و مسکن مشخص شده در سامانه سیب ثبت شوند. همچنین، طبق بررسی‌های انجام شده کل جمعیت بالای ۳۰ سال ۱۶۶/۰۰۰ نفر هستند که مورد انتظار ما در این بسیج ملی، غربالگری ۸۳/۰۰۰ نفر است.

وی با اعلام سامانه ی خود اظهاری گفت؛ افراد به شخصه می توانند وارد سامانه شده و خود فشار خونشان را ثبت نمایند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه از تمام ظرفیت های موجود درون بخشی و برون بخشی در جهت پیشبرد این بسیج بهره خواهیم برد بیان نمود، مراقبین سلامت ، بهورزان، پزشکان خانواده در ۶۶ خانه بهداشت، ۱۸مرکز جامع سلامت، ۹ پایگاه غیر ضمیمه شهری، ۱۵ پایگاه ثابت ساوه و زرندیه و ۴ بیمارستان تحت پوشش این بسیج را پوشش خواهن داد.

“دکتر نیک روش” همچنین افزود جهت پوشش کامل، همکاران ما با حضور در کارخانجات و صنایع، ادارات، نمازجمعه، امام زاده ها و ترمینالها فشارخون افراد بالای ۳۰ را کنترل و ثبت خواهند کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی