یک سوم از مردم دچار فشار خون بالا هستند | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۶:۰۳:۰۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , در نشست خبری با موضوع بسیج ملی فشار خون که با حضور” دکتر نیک روش” رئیس دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، معاون بهداشت گفت؛ هدف از برگزاری این بسیج ملی در وهله اول، افزایش سواد سلامت جامعه و سپس شناسایی و کشف افراد بالای ۳۰ سال دچار فشار خون بالا است که شناسایی این افراد، درمان به موقع و پیشگیری ازعوارض بیماری را به دنبال دارد.

“دکتر عزیزی” افزود، یک سوم از مردم کشورمان فشار خون بالا دارند که متأسفانه نیمی از آنها از این مسئله بی خبرند.

وی با اعلام اینکه تا کنون حدود سیزده هزار نفر بیمار فشار خون در دانشکده علوم پزشکی دردو شهرستان ساوه و زرندیه، شناسایی شده است افزود، باید این رقم به بالای بیست و پنج هزار نفر برسد همچنین تاکنون اکثر مراجعات به مراکز بهداشتی درمانی و ثبت آنها خانم بوده اند.

“دکتر عزیزی” با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۳۰۰ هزار مرگ در سال گذشته بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر مستقیم با فشار خون بالا مرتبط بوده است افزود، شعار امسال ما پیشگیری است.

دراین نشست خبری مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی، ضمن تقدیر از همراهی همیشگی اصحاب رسانه با حوزه سلامت، نقش رسانه در ارتقاء آگاهی های مردم و جامعه را مهم و با ارزش دانست و گفت، با کمک و همیاری شما همراهان همیشگی به یاری خدا، این بسیج ملی در دو شهرستان ساوه و زرندیه همزمان با کل کشور، به نحو مطلوبی برگزار خواهد شد .

وی افزود، انعکاس پیامهای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در طی زمان اجرای بسیج ملی در نشریات محلی می تواند درایجاد حساسیت و مراجعه و یا خود اظهاری مردم و شناسایی هر چه بیشتر افراد دچار پرفشاری خون تاثیر بسزایی داشته باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی