آب منازل شهروندانی که پساب های خانگی را در معابر رها می کنند قطع می شود | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۲:۰۵:۰۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری شهرستان ساوه , محسن مددی معاون خدمات شهری شهرداری ساوه در جلسه ساماندهی پساب های خانگی شهر، بیان داشت: رها ساختن پساب منازل در کوچه و خیابان های ساوه یکی از معضلاتی است که سالهاست شهروندان را کلافه کرده و این موضوع باعث نارضایتی بسیاری از آنان و آلودگی محیط زندگی مردم شده است.

وی ادامه داد: فاضلاب رها شده از منازل باعث مزاحمت، ناراحتی، آلودگی، ایجاد بوی نامطبوع و در بعضی مواقع باعث اختلافات و درگیری هایی بین شهروندان می شود و از سوی دیگر چهره کوچه ها و خیابان های شهر را نازیبا ساخته و سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.

مددی رها سازی فاضلاب‌های خانگی در معابر را یکی از معضلات مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این فاضلاب‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی بهداشتی و زیست محیطی برای شهروندان، عمر مفید جوی‌ها و جداول را کاهش داده و هزینه‌های مدیریت شهری را افزایش می دهد.

وی یادآور شد: بنابراین لازم است تا شهروندانی که در معابر محل سکونت آنها طرح فاضلاب شهری اجرا شده، انشعاب منازل خود را به شبکه جمع‌آوری فاضلاب خانگی وصل کنند و کسانی نیز که در محلات آنها هنوز این طرح اجرا نشده باید از طریق حفر چاه جاذب ، از رهاسازی فاضلاب منازل خود به معابر عمومی جلوگیری کنند.

مددی رفع معضل فاضلاب‌های خانگی را نیازمند همت عمومی دانست و افزود: رعایت نکردن مسائل اولیه بهداشتی، منشأ ابتلا به بسیاری از بیماری هاست و رهاکنندگان فاضلاب، سلامت جامعه را تهدید می‌کنند لذا برای مبارزه با این افراد تمام ادارات و دستگاههای ذیربط باید همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این جلسه که با حضور نماینده شرکت آب و فاضلاب شهری و مرکز بهداشت ساوه برگزار شد، مقرر گردید تا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، برای منازلی که فاضلاب خانگی خود را به داخل معابر رهاسازی می‌کنند توسط خدمات شهری شهرداری و دیگر دستگاههای ذیربط، تحت نظارت فرمانداری اخطار کتبی صادر شود.

همچنین به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و رفاه شهروندان مصوب گردید تا پس از صدور اخطارهای قانونی برای منازلی که تهدیدی برای سلب رفاه عمومی و بهداشت هستند نسبت به مسدود نمودن خروجی فاضلاب آنان اقدام و طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضایی ارجاع شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی