شهرداری ساوه تلاش خود را برای ساماندهی سگ های ولگرد بکار گرفته است | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۵:۱۷:۲۹
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساو ه نار , علی بسطام در جلسه کمیسیون خدمات شهری که با موضوع ساماندهی سگ های ولگرد در شورا برگزار شد، بیان داشت: با وجود تلاش های سازمان مدیریت پسماند و اقدام های خوب شهرداری در جهت جمع آوری سگ های ولگرد، تعداد آنها نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است که این مساله موجب نگرانی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: شهرداری در حد توانش به این معضل ورود کرده است اما از یکسو باید بپذیریم که شهرداری وظیفه زنده‌گیری سگ‌ها و تامین مکان برای نگهداری آنها را بر عهده دارد و از سوی دیگر نیز باید مشخص شود ارگان‌های مختلف دیگر در این رابطه چه وظایفی دارند.

بسطام با بیان اینکه به منظور حل معضل سگ‌های ولگرد، نیازمند همکاری دیگر نهادها با شهرداری هستیم، گفت: باید همه دستگاه‌های متولی در این حوزه ورود و همکاری کنند زیرا رهاسازی مجدد سگ‌های بلاصاحب پس از واکسیناسیون و عقیم‌سازی، خواسته همه سمن‌های حامی حیوانات در منطقه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر خطر انتقال بیماری‌های مختلف از این طریق سگ‌های ولگرد به انسان، حضور سگ‌ها در سطح شهرها آسایش مردم را به خطر می‌اندازند و حتی در سطح جاده‌ها حضور این حیوانات باعث تصادفاتی می‌شوند بنابراین عوارض ناشی از این حیوانات برای مردم در ابعاد مختلف زیاد هستند.

بسطام اظهار داشت: سال گذشته در پاسخ به درخواست‌های پی در پی شهروندان و مسؤولان مبنی بر لزوم جمع آوری سگ‌های بدون صاحب این مهم با جدیت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گفته وی، شهرداری ساوه پارسال اقدام به آماده‌سازی سایت نگهداری سگ های ولگرد نمود تا با انجام غربالگری سگ های مریض و ناقل بیماری در آن امحا شوند و حیوانات سالم مورد عقیم سازی قرار گیرند.
وی یادآور شد: پس از زنده‌گیری سگ‌ها از سوی شهرداری و انتقال آنها به پناهگاه، مسائل دیگری از جمله تامین غذا، عقیم‌سازی و موضوع واکسیناسیون هم وجود دارد که انجام این مهم با هزینه های زیادی همراه است.

بسطام افزود: پس از جمع‌آوری این حیوانات، نمی‌شود فقط انتظار داشته باشیم آنها را در یک مکانی نگهداری کنیم لذا باید ارگان‌هایی که مورد ساماندهی سگ های ولگرد وظیفه دارند در این زمینه ورود پیدا کنند و هر ارگانی وظایف خود را بر عهده بگیرد.

لازم به ذکر است که این جلسه با حضور نمایندگان شبکه دامپزشکی، بهداشت و محیط زیست در محل شورای اسلامی شهر ساوه برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی