دامپزشکی مرکزی وجود جنون گاوی در ساوه را تکذیب کرد | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۰۵:۱۵:۲۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , دکتر “محسن شانقی” روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یک رأس گوساله مبتلا به جنون گاوی در شهرستان ساوه توسط پلیس، بررسی‌های صورت گرفته نشان داد که دامپزشکی هیچ گونه آزمایشی در خصوص این گوساله نداشته است و ابتلای این گوساله به جنون تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: مرجع اصلی تشخیص کانون‌های بیماری از جمله جنون گاوی، تنها سازمان دامپزشکی است و هیچ مرجع دیگری صلاحیت تعیین بیماری را ندارد.

شانقی تصریح کرد: تاکنون موردی از بیماری از جنون گاوی در استان مرکزی مشاهده نشده است و این در حالی است که بسیاری دیگر از بیماری‌ها علائم ظاهری و بالینی شبیه به جنون گاوی دارند که مستلزم آزمایش‌های تخصصی و بررسی‌های کارشناسی است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: مبتلا بودن گوساله کشته شده توسط پلیس به جنون گاوی به هیچ وجه توسط دامپزشکی مورد تأیید نیست و تنها آزمایشگاه‌های مرجع و کارشناسان این سازمان می‌توانند در خصوص بیماری اظهار نظر کنند.

شانقی افزود: در بسیاری از موارد در دام‌های سنگین در زمان انتقال به کشتارگاه حالت تهاجمی و هیجانی دارند که این امر دلیل قطعی بر جنون گاوی نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد: لازم است در اظهار نظرهای حوزه دام و طیور نظرات کارشناسی دامپزشکی لحاظ شود.

ساعتی پیش پایگاه خبری پلیس استان مرکزی خبری مبنی بر کشته شدن یک رأس گوساله مبتلا به جنون گاوی در ساوه را اعلام کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی