توقف صدور پروانه ساختمانی در زمینهای قولنامه ای و ساختمان های بلندمرتبه در لایه های میانی و مرکزی شهر | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۴:۰۶:۳۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , سید مهدی حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از پدیده هایی که اغلب شهرها به ویژه ساوه امروز با آن مواجه اند، پدیده بلند مرتبه سازی بی رویه می باشد که علاوه بر ایجاد نوعی ناهمگونی و بی نظمی در شهر موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان شده است.

وی ادامه داد: مهاجرپذیری و رشد شتابان و بی رویه جمعیت در شهرهایی مانند ساوه و به تبع آن نیاز به مسکن در گذشته احداث ساختمان های بلند را به عنوان راه حلی ضروری مطرح کرد که این امر تأثیرات منفی روی مدیریت کاربری های شهری را در سه مقوله مسکونی، معابر و سرانه خدماتی به همراه داشته است.

حسینی با بیان اینکه لازم است که راهکارهای مناسبی در جهت ساماندهی و کاهش تبعات این پدیده در شهرها پیش بینی شود، یادآور شد: نیاز مدیریت جامع و اثر بخش در شهر آن است که مدیر علاوه بر توجه به مسائل اقتصادی شهر و شهرداری به فکر رفاه اجتماعی مردم و آسایش و آرامش شهروندان نیز باشد چرا که انبوه سازی بی رویه در مرکز شهرها پیامدهای زیادی از جمله آلودگی های زیست محیطی ، صوتی و آسیب های روحی و اجتماعی شهروندان را در شهر رقم خواهد زد.

وی ابراز داشت: با توجه به توزیع ناهمگون جمعیت نسبت به خدمات در لایه های میانی شهر و ضرورت توسعه سایر مناطق شهری و در راستای تحقق أهداف فوق از ابتدای مهر ماه سالجاری صدور پروانه برای احداث ساختمان های بیش از سه طبقه مسکونی روی پیلوت در لایه های میانی و مرکزی شهر به جزء پهنه های هدف متوقف خواهد شد.

شهردار ساوه همچنین از اعمال محدودیت‌های قانونی برای ساخت زمین های قولنامه ای در این شهر از اول مهرماه خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون و آرا هیئت عمومی دیوان عدالت اداری از ابتدای مهر ماه ٩٨ صدور پروانه و ساخت و ساز در زمین های قولنامه ای متوقف خواهد شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم و با عنایت به مصوبه ارزشمند شورای اسلامی شهر ساوه متقاضیان مسکن در ساوه می توانند جهت تأمین مسکن مورد نیاز خود با مراجعه به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری ساوه جهت تأمین مسکن مورد نیاز خود نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمایند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی