غربالگری بیش از ۱۱۰ هزار نفر در بسیج ملی کنترل خون / مجوز ساخت ۳ داروخانه در نقاط مختلف شهر ساوه | ساوه نار شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۹:۴۷:۰۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار , در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه آنها را بازوان توانمند نظام سلامت عنوان کرد و گفت : پرداختن به خبر و اطلاع رسانی یک امری ضروری است و تاثیر رسانه ها بر عموم مردم از جایگاهی خاص برخوردار است.

عباس نیک روش افزود : خبرنگاران در همه مباحث خصوصا در ارتقا نظام سلامت جزء باروان توامند این حوزه محسوب میشوند و در این راه تلاش و کوشش قابل تقدیری انجام میدهند.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی طرح ملی بسیج کنترل فشار خون افزود : پیش بینی ما بر غربالگری حدود ۸۳ هزار نفر در این طرح بود که خوشبختانه با اطلاع رسانی ها گسترده ای که انجام شد این رقم با ۳۴ درصد افزایش به حدود ۱۱۱ هزار نفر رسید.

رویس دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین اشاره ای به پرونده الکترونیک سلامت کرد گفت : این طرح باعث ارائه بهتر خدمات به بیماران خواهد شد و ساماندهی این خدمات یکی از اهداف والای راه اندازی این طرح میباشد

در ادامه این نشست محنتی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی از راه اندازی کلینیک مخصوص بیماران غیرواگیر خبر داد و افزود : این مکان جهت کاهش پرداخته هزینه های درمان بیماری های غیرواگیر هچون فشار خون و در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج راه اندازی شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه این نشست از بروز برخی بیماری های عفونی در فصل تابستان خبر داد و گفت : برای جلوگیری از این نوع بیماری ها تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد آزمایش و نمونه برداری صورت گرفته است تا سلامت شهروندان کنترل شود.

نعمت الله عزیزی اشاره ای نیز به طرح سنجش سلامت دانش اموزان در تابستا و با همکاری آموزش و پرورش کرد و در ادامه گفت : روزانه یک هزار نفر مراجعه در حوزه بهداشت داریم که بالغ بر ۴ الی ۵ هزار خدمت روزانه را به ثبت میرساند.

در ادامه معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی ساوه ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه از مهمترین رویداد های حوزه سلامت در این شهرستان عنوان کرد و افزود : با حضور وزیر محترم بهداشت کلینگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد و با توجه به تخصیص بودجه برای سال ۹۸ ساخت آن در سریعترین زمان آغاز شود .

حبیب الله رضایی افزود : باتوجه به کمبود فضای اموزشی پردیس دانشگاهی دانشکده علوم پزشکی نیز با مشارکت خیرین گرانقدر ساخته خواهد شد و امیدواریم با تخصیص بودجه مستقل کار ساخت و تجهیز آن نیز عملیاتی شود .

قائم مقام ریاست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز از مشارکت ۱۰ میلیارد تومانی خیران طی یک سال گذشته در حوزه درمان دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت : ساخت خانه های بهداشت عاشورا و عباس آباد همچنین چند طرح دیگر در شهرستان زرندیه بخشی از این کمک ها بوده است

مرتضی صبوحی افزود : در ساخت پروژه پردیس دانشگاهی نیز یکی از خیران گرانقدر در حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان هزینه خواهند کرد .

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به معدوم سازی بیش از ۳۰ تن مواد غدایی غیر قابل مصرف و غیربهداشتی در شهرستان گفت : با توجه به فعالیت حدود ۱۲۰ شرکت مواد غذایی در سطح شهرستان پاش های مستمر از وضعیت سلامت محصولات انجام میگیرد .

رضا نظری از معرفی ۲۲ عطاری به مراجع قضایی نیز خبر داد و گفت : نظارت بر عطاری های تشدید شده است و در ۳ ماه گذشته ۲۲ عطاری به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از راه اندازی ۳ داروخانه جدید نیز در سطح شهر ساوه خبر داد و گفت : مجوز ساخت ۳ داروخانه جدید خارج از محدوده مرکزی شهر و در مناطق شهرک علوی , خیابان آزادی و خیابان طالقانی صادر شده است که بزودی مراحل راه اندازی آن صورت خواهد گرفت.

نظری همچنین از معدوم سازی لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در شهرستان نیز خبر داد .

شالیان معاون سیاسی فرماندار ساوه نیز با تجلیل از تلاش بی وقفه خبرنگاران در اطلاع رسانی و پیگیری موضوعات گفت : خبرنگاران بیانگر خدماتی هستند که از سوی مسئولان به مردم ارائه میشود.

در پایان این برنامه با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی