نقش خبرنگاران در پیشرفت جامعه پررنگ است | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۶:۱۱:۴۴
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , علی میرزایی در این نشست پیشرفت یک جامعه را در گروه بیان حقایق دانست و عنوان کرد : خبرنگاران عزیز که با تحمل مشقات های فراوان به نگارش و نوشتن حقایق میپردازند نقش بسزایی در پیشرفت یک جامعه خواهند داشت.

وی با اشاره به نقش پررنگ رسانه های آزاد در تقویت ابعاد مختلف یک جامعه تصریح کرد : بحمدلله در کشور ما رسانه های آزاد همواره در حال پیشروی هستند و روحیه امید را به مردم تزریق میکنند اما در مقابل رسانه های بیمار خصوصا در خارج کشور نیز فعالیت دارند که افکار عمومی را نیز بیمار میکنند.

فرماندار ساوه شفافیت های امروز را دلیل بر پیگیری خبرنگاران در موضوعات مختلف دانست و افزود : صداقت و شجاعت از شاخصه های اصلی یک خبرنگار است ضمن اینکه خبرنگاران باید در نقد منصفانه رفتار کنند و در مقابل نیز با ارائه سوالات درست از مسئولین بدنبال مطالبه گری باشند

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه در ادامه این نشست با تبریک روز خبرنگار گفت : صدای خبرنگاران به دفعات شنیده شده و حتما نوشته ها و توصیه های آنان نیز در افکار عمومی و بعضا تصمیم گیری ها موثر بوده است.

وی افزود : خبرنگاران میبایست با رسالت خود و با رعایت اخلاق کم کاری مسئولین را گوشزد کنند و میتوانند در بسیاری از مواقع با این گوشزد و انتقاد منصفانه جان یک جامعه را از نظر فرهنگی , اجتماعی و غیره نجات دهند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه خواستار شناسایی خواسته های مردم توسط رسانه ها شد و افزود : خبرنگاران میبایست در بخش های مختلف خصوصا در بخش حقوق عامه به آگاهی کامل برسند و خواسته های مردم را از دستگاه های مورد نظر مطالبه کنند.

ملکی گفت : خبرنگار نباید در بیان مشکلات , مسائل شخصی را در نظر بگیرد و همواره باید قبل از انکه مطلبی را منتشر کند در خصوص آن به اطلاعات کاملی رسیده باشد و سپس تا حصول نتیجه پیگیری آن باشد.

شهردار ساوه نیز در این نشست خبرنگاران ساوجی را متعهد و با اخلاق خواند و افزود : در سالهایی که شهرداری ساوه پر از بحران بود , شهرداری ساوه توانست با همت و همکاری صمیمانه رسانه ها از پس مشکلات برآید و امروز همه شهروندان از کم و کیف فعالیت های شهرداری مطلع هستند.

سید مهدی حسیتی رویکرد شهرداری را توسعه شهر عنوان کرد و افزود : با توجه به کاهش سهم مالیات بر ارزش افزوده , ساخت و سازها در شهرداری ساوه کاهش داشت و قدرت اقتصادی ما را تحت شعاع قرارداده بود اما با حمایت دستگاه ها و با اطلاع رسانی های بموقع خبرنگاران به شکوفایی رسیدیم.

رئیس شورای شهر ساوه نیز در این جلسه گفت : همه خبرهایی که در جامعه امروزی مورد نیاز است توسط خبرنگاران اطلاع رسانی میشود و با انتشار واقعیت های جامعه , در رشد و شکوفایی شهر این افراد تاثیر بسزایی دارند.

احمد حاج امینی تصریح کرد : در هر سیستمی نواقصی وجود دارد لذا انتقاد ها نیز باید سازنده باشد و در جهت رفع مشکلات موجود باشد چه بسا خبرهای منفی و بدون تحقیق ممکن است جامعه را دچار التهاب کند.

سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز آگاهی و خبررسانی را از ارکان مهم عنوان کرد و گفت : در دین مبین اسلام به این امر توجه شده است چراکه در قرآن کریم نیز در این خصوص آیه ای وجود دارد.

وی افزود : در جامعه امروز باید مطالبه گر بوده و زبان گویای ملت باشیم.

در پایان این نشست از خبرنگاران ساوجی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی