بالاترین صدقه جاریه وقف است / وقف هدیه ایست بی منت برای عموم مردم | ساوه نار پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳۰۸:۲۱:۳۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سید احمد دارستانی در مراسم تجلیل از یاوران وقف در شهرستان ساوه به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : بنابر گفته پیامبر وقتی آدم بمیرد، پرونده ی عمل وی مسدود می شود، مگر در سه مورد: صدقه جاریه، علمی که از آن نفع برده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

وی افزود : هیچ چیز مانند وقف ماندگار نیست لذا این عمل که داوطلبانه انجام میشود اجری اخروی دارد و بهترین عمل بعد از مرگ به شمار میرود که همواره صدقات آن جاریست.

این کارشناس مذهبی وقف را هدیه ای بی منت برای مردم و رحمتی بی پایان برای واقف دانست و افزود : وقتی انسان اندوخته یک عمر خود را که با سختی و مشقت به دست آورده است در راه اهل بیت , فقرا و ضعفا و عام مردم وقف میکند درواقع کاری بزرگ و از خودگذشتی انجام داده و راه بخدا رسیدن را طی کرده است.

دارستانی تصریح کرد : وقف امری قدیمی است و در زمان های قبل از اسلام و حتی در مصر باستان نیز به نوعی دیگر انجام میشده است.

وی اشاره به وقف های انجام شده در کشورمان کرد و گفت : وجود هزاران مرکز آموزشی , درمانی و رفاهی , خدماتی , مساجد , آب انبار , حسینیه ها , زمین های کشاورزی , کتابخانه و … بخشی از این صدقه جاریه است که در کشور ما برای رفاه مردم وقف شده است.

حجت الاسلام دارستانی با اشاره به جمله رهبر انقلاب در خصوص تشویق مردم به وقف با ارائه آمار و عملکرد و همچنین حفظ موقوفات و امانت داری تصریح کرد : مردم باید به تشکیلات اوقاف و متولیان وقف اعتماد کنند و این اعتماد با ارائه آمار صحیح و اطلاع رسانی عملکرد جلب خواهد شد تا مردم به وقف مالشان تشویق شوند.

این کارشناس مذهبی افزود : واقفان نیز باید به این امر توجه داشته باشند که ضمن بررسی نیازهای جامعه خود , مال خود را در راه های مناسب و نیاز روز جامعه وقف کنند تا اثرات آن تا ابد ماندگار باشد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام کرمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گفت : وقف نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت و دارای اثر ماندگار است که میتواند نام افراد را در تاریخ ثبت کند.

وی افزود : همه میتوانیم به نوعی واقف باشیم و آن کمک در وقف های مشارکنی است که یکی از این نوع مشارکت ها برطرف کردن مشکلات شهرستان با کمک خیرین و نیکوکاران است

کرمی تصریح کرد : میتوان با اندک مال خود به وسیله وقف مشارکنی جامعه را از برخی مشکلات نجان دهیم که این خود نوعی اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

در پایان این مراسم از جمعی از واقفان , خیران , نیکوکاران , اصحاب رسانه و اصحاب وقف و همچنین برندگان مسابقات قرآنی و … تجلیل بعمل آمد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی