بازسازی و تحویل ۸۰ واحد آسیب‌دیده از سیل به خانواده‌های مددجو | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۰۴:۳۱:۰۱
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , قنبر موسی نژاد ظهر امروز در نشست خبری در ساوه با تقدیر از مشارکت اصحاب رسانه با کمیته امداد اظهار کرد: اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط اصحاب رسانه موجب تعامل بیشتر مردم و خیرین با این نهاد مقدس شده و مساعدت‌های فراوانی را در بر داشته است.

وی هدف از حضور در شهر ساوه را رصد خدمات ارائه شده دانست و افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد استان حضور شورای مدیران استان در شهرستان‌ها برای رصد اثربخشی خدمات ارائه شده به مددجویان است که در ادامه این برنامه‌ها امروز با حضور در شهر ساوه از ۱۵۰ منزل مددجویی توسط گروه‌های مختلف در ۱۲ اکیپ بازدید به عمل خواهد آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف از این اقدام تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف در خدمات ارائه شده است تصریح کرد: شورای مدیران کمیته امداد استان به‌عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیری فعال‌اند و تصمیماتی که توسط این شورا اتخاذ شود لازم‌الاجراست و امید است با حضور در ساوه تصمیمات خوبی نیز اتخاذ و اجرایی شود.

موسی نژاد امر مددجویی در ساوه را دارای برخی مشکلات دانست و گفت: شهرستان ساوه به‌عنوان شهری صنعتی و مهاجرپذیر مشکلاتی را در امر مددجویی دارد که بعضاً برخی افراد به دلیل همین مهاجرت از کمترین سرمایه‌های اجتماعی برخوردار بوده‌اند اما با استفاده از تمام ظرفیت امداد و بهره‌جویی از خیرین گران‌قدر به دنبال برطرف کردن مشکلات هستیم.

وی برنامه‌های مهم در صدر امور کمیته امداد استان را در ۳ مورد ارزیابی کرد و ادامه داد: توانمندسازی مددجویان برای استقلال معیشتی اولین دغدغه ما است تا با ایجاد یک درآمد پایدار برای خانواده‌های مددجو، بتوانند حداقل‌های زندگی را توسط خودشان تأمین کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در ادامه مسکن را جزء دومین اولویت برنامه‌ها دانست و اضافه کرد: نیاز به مسکن در خانواده‌های کم‌توان به‌عنوان هفتاد درصد از مخارجشان قلمداد می‌شود و اگر بتوانیم برای مسکن مددجویان کم‌توان اقدامی انجام دهیم درواقع قدم بزرگی برای توانمندسازی آنها برداشته‌ایم.

موسی نژاد در ادامه افزود: توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی نیز سومین اولویت کمیته امداد استان در برنامه‌های ارائه شده به مددجویان بوده که این موارد با همکاری خیرین، مسئولین و رسانه‌ها در جهت مثبت در حال حرکت است و قدم‌های خوبی نیز برداشته شده است.

وی از کسب مقام نخست کمیته امداد ساوه در بحث ایجاد اشتغال در استان خبر داد و تصریح کرد: تا امروز بالغ‌بر ۴۰۰ فرصت شغلی برای ساوه در نظر گرفته شده که از این میزان تاکنون ۲۷۱ مورد ایجاد شده است و با توجه به اینکه ساوه در امر اشتغال پیشرو بوده است، این میزان تا پایان سال محقق خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی منابع استان در بخش اشتغال را ۱۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان برای شهرستان ساوه در حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در بخش‌های مختلف در قالب اشتغال از منابع بانکی و صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت خواهد شد.

موسی نژاد در ادامه اشاره‌ای به مشکلات ناشی از سیل در استان کرد و گفت: در سیل سال جاری منزل ۳ هزار خانواده مددجو در استان از ۱۰ تا ۱۰۰ دچار آسیب شد که بر اساس تشخیص بنیاد مسکن منازل حدود ۹۷۰ خانوار نیاز به بازسازی داشت که از این تعداد کار اجرایی بیش از ۶۰۰ خانوار آغاز شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در استان ۸۰ واحد آسیب‌دیده از سیل بازسازی و تحویل خانواده‌های مددجو شده است که ۳ مورد از این منازل در شهر ساوه بوده و امیداست با تعامل با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن مابقی منازل تحویل خانواده‌ها شود.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح بیست هزار حامی در استان تصریح کرد: در استان مرکزی پویشی با عنوان بیست هزار حامی برای فرزندان نیازمند استان راه‌اندازی شده است که خوشبختانه در کمتر از ۱ ماه از آغاز آن بالغ‌بر ۴۰ درصد هدف محقق شده است و بابت این موضوع قدردان مردم و خیران هستیم.

موسی نژاد از رشد کمک‌های مردمی در بحث اکرام ایتام خبر داد و عنوان کرد: کمک‌های مردمی در هشت‌ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این حوزه ۳۴ درصد افزایش داشته است همچنین در حوزه مراکز نیکوکاری که امروز هشتاد و یکمین مرکز آن در ساوه افتتاح می‌شود ۲۲۴ درصد رشد درآمد را شاهد هستیم.

وی اجرای طرح شجره طیبه در ساوه بسیار خوب قلمداد کرد و افزود: در حوزه زکات نیز باغداران ساوجی با مشارکت در طرح شجره طیبه در سطح ملی مطرح شدند که بیش از ۲۰ تن انار را در این طرح برای توزیع در بین نیازمندان به کمیته امداد تحویل دادند.

رئیس کمیته امداد ساوه نیز تعداد مددجویان ساوه را ۷ هزار و ۲۱۷ نفر عنوان کرد و گفت: این میزان افراد متشکل از ۴ هزار و ۵۷ خانوار هستند که از این تعداد مددجو ۶۷ درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

محمدی جمعیت تحت پوشش در کمیته امداد ساوه را ۲٫۵ درصد از جمعیت شهر دانست و افزود: ۱۰۰ خانواده زندانی، ۸۱۰ دانش‌آموز، ۹۷ دانشجو، ۲ هزار و ۱۷۲ خانوار سالمند، ۵۴۹ خانوار مستأجر و ۲۳۷ یتیم بخشی از مددجویان کمیته امداد در ساوه را تشکیل می‌دهند.

وی میانگین پرداخت به هر یتیم ساوجی در ماه را ۳۳۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: در کمیته امداد ساوه خدماتی را به مددجویان ارائه می‌کنیم که اشتغال در محوریت آنها قرار دارد و توانسته‌ایم در هشت‌ماهه نخست سال جاری ۱۲۶ نفر را از طریق کاریابی‌ها مشغول به کار کنیم.

وی افزود: در هشت‌ماهه ابتدای سال جاری نیز از بخش‌های مختلف بالغ‌بر ۱۶۵ میلیارد ریال درآمد توسط کمیته امداد جذب شده است که این مبالغ تماماً برای مددجویان صرف خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی