۲۱۰ میلیارد ریال در طرح کمک مومنانه در استان مرکزی هزینه شده است | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۱۷:۰۱:۵۸
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

سردار محسن کریمی در رزمایش کمک مومنانه در ساوه به بروز مشکلات اقتصادی بدلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : در پی بروز بیماری کرونا در کشور مسائلی از جمله در بخش معیشت برای مردم عزیز پیش آمد و برخی از عزیزانی که مشاغل ثابت نداشتند و یا بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مشاغل آنها تعطیل شد در کسب درآمد و تامین معیشت خود دچار مشکل شدند که نیاز بود به آنها رسیدگی شود .

وی افزود : قبل از فرمایش مقام معظم رهبری در بحث رزمایش کمک مومنانه , در سطح استان ۶ هزار و ۵۰۰ بسته توزیع شده بود اما در نیمه شعبان و با فرمان ایشان برنامه ریزی دقیق تری در کل کشور از جمله استان مرکزی صورت گرفت و با تشکیل ستاد در استان و شهرها این حرکت یک شکل رسمی تر به خود گرفت.

فرمانده سپاه روح الله استان از برنامه ریزی توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در استان گفت و تصریح کرد : با جلسات متعددی که برگزار شد پیش بینی شد ۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین اقشار مذکور توزیع شود که با تعامل صورت گرفته از طریق مساجد , معتمدین و برخی نهادها این نیازمندها شناسایی شدند و برای جلوگیری از موازی کاری همه آمار ها جمع آوری و یک دست شد تا کمک ها بدست افراد واقعی برسد.

کریمی از مشارکت بخش های مختلف استان در این رزمایش خبر داد و افزود : در بحث کمک های مومنانه بسیاری از جمله کارخانجات , خیرین , ائمه جماعات , اصناف , مجموعه های خیریه و … به میدان آمدند و در کنار نیروهای مسلح مانند سپاه که بصورت داوطلبانه بخشی از حقوق خود را برای تهیه این سبدهای کالا اختصاص دادند , مشارکت کردند.

وی بر لزوم ادامه این کمک ها تا ریشه کن شدن ویروس کرونا تاکید کرد و افزود : کمک مومنانه فقط به بسته های معیشتی خلاصه نمیشود و کمک های نقدی و بسته های بهداشتی , ریش سفیدی و حل و فصل اختلاف ها همچنین بخشش کرایه ها و سرکشی از افرادی که عضوی از خانواده خود را از دست دادند و امکان برگزاری مراسم نداشتند نیز روی دیگر کمک مومنانه بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان در ادامه از توزیع بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی در ساوه که بعضا در حدود ۳۵۰ هزار تومان ارزش داشته اند خبر داد و گفت : امروز نیز ۴ هزار سبد کالا در ساوه تهیه شده است که قرار است بخشی از آن به اتباع افغانستانی ساکن در اردوگاه شهید ناصری , بخشی در اختیار مددجویان امداد و برخی نیز در اختیار کسانی که کسب و کار خود را از دست دادند قرار گیرد.

محسن کریمی تصریح کرد : تاکنون کمک های ثبت شده در این طرح قریب به ۲۱ میلیارد تومان شده است البته بسیاری از خیران ما نیز در این رزمایش حضور نداشته اما هماهنگ کار کرده اند و در واقع باید گفت کمک هایی که صورت گرفته فقط آن نیست که در خبرها آمده و برخی نیز بصورت چراغ خاموش انجام میشود.

وی هدف از رسانه ای شدن این رزمایش را نشان دادن لبیک مردم به سخن مقام معظم رهبری دانست و گفت : تا قبل از صحبت های مقام معظم رهبری هم این کمک ها انجام میشد اما پس از فرمان رهبر انقلاب این حرکت به یک رزمایش مهم تبدیل شد و دیگر هدف آن نیز ترویج معروف است که باعث تداوم آن به یک پویش مردم شد.

فرمانده سپاه روح الله استان همچنین اشاره ای به قدرت پوشالی کشورهای غربی و آمریکا کرد و افزود : افرادی که سالهاست در بحث درمان , فرهنگ و اقتصادی سنگ غرب و آمریکا را به سینه میزدند الان به وضوح دیدند که با شیوع یک ویروس چگونه قدرت های پوشالی انها نمایان شد و همه آوازه آنها با یک ویروس از بین رفت.

وی در پایان از حمایت همه جانبه مردم از نظام تقدیر کرد و عنوان کرد : هیچ نظامی را نمیتوان با مسائل مادی حفظ کرد لذا مردم ما ثابت کردند که همواره پای نظام خود بوده و هستند و نظام ما به پشتوانه همینی مردم حفظ شده است

در پایان این برنامه از فرماندار ساوه به نمایندگی از کادر اداری و اجرایی شهرستان تجلیل و خودروهای حامل سبدهای کالا برای توزیع بسته های حمایتی بین خانواده های نیازمند به حرکت در آمدند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی