کاهش ۵۶ درصدی تعداد کارگران دارای حقوق معوق در ساوه | ساوه نار چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۹:۵۱:۲۲
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

علی میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد پرداخت تسهیلات اشتغالزائی به واحد های تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی شهرستان ساوه پرداخت و گفت : در بخش روستایی از طریق سامانه کارا به ۳۳۲ طرح مجموعا ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده که موجب ایجاد ۴۵۳ اشتغال مستقیم شده است .

معاون استاندار و فرماندار ساوه افزود : از این میزان ۲۵۷ طرح به مبلغ ۱۸۱ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۱۳ نفر در بخش کشاورزی , ۶۶ طرح به مبلغ ۳۶ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۲۸ نفر در بخش صنعت و معدن و در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات , فرهنگ و ارشاد , ورزش و جوانان و میراث فرهنگی نیز با اجرای ۸ طرح به مبلغ ۹ میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی سهم شهرستان از اعتبارات رونق تولید را ۲ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : تاکنون شهرستان ساوه ۵۰ درصد اعتبارات را با حفظ و ایجاد اشتغال ۱۱۶۴ نفر جذب نموده است که بیشترین پرداخت در بخش صنعت صورت گرفته است .

علی میرزایی تصریح کرد : در بخش صنعت با پرداخت تسهیلات به ۱۷ واحد تولیدی (در بخش سرمایه در گردش و طرح های نیمه تمام )به مبلغ ۱۲۲۳ میلیارد ریال با حفظ و ایجاد اشتغال ۱۱۲۸ نفر و در بخش کشاورزی پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش به ۴ واحد تولیدی به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال با ایجاد و حفظ اشتغال موجود ۳۶ نفر صورت گرفته است.

فرماندار ساوه همچنین اشاره ای به پرداخت تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا کرد و گفت : تاکنون هزار و ۵۲ فقره پرونده به مبلغ ۲۴۴ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده که از این میزات ۴۳۱ فقره پرونده به مبلغ ۶۴ میلیارد ریال با اشتغال ۶۱۸ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند .

وی به صدور ۱۰۲ مجوز مشاغل خانگی از سال ۹۸ تا پایان تیرماه در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود : در مجموع اعتبار تخصیصی به شهرستان در این بخش ۵ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۹۰ درصد آن با ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر پرداخت شده است.

میرزایی از پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات قرض الحسنه نهادهای حمایتی خبر داد و اضافه کرد : مجموع اعتبار تخصیصی به نهاد های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی ) شهرستان در سال ۹۸ ، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد آن پرداخت شده و موجب شده تا برای ۴۱۰ نفر اشتغال ایجاد شود

وی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش ۵۶ درصدی تعداد کارگران دارای حقوق معوق در ساوه خبر داد و گفت : در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد کارگران دارای حقوق معوق ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه تعداد کارگران دارای حقوق معوق در سالجاری را ۲۲۰ نفر عنوان کرد و گفت : تعداد کارگران دارای حقوق معوق در چهار ماهه نخست سال گذشته ۵۰۰ نفر بوده که این میزان در سالجاری به کمتر از نصف رسیده است .

میرزایی با اشاره به ثبت نام یک هزار و ۶۵۷ نفر در کاریابی های سطح شهرستان در این مدت اضافه کرد : این میزان نسبت به سال ۹۸ چیزی در حدود ۴۹۹ نفر کمتر میباشد.

وی همچنین به ایجاد چهار شرکت تعاونی در چهار ماهه نخست سال ۹۹ در ساوه خبر داد و عنوان کرد : با ایجاد این چهار شرکت تعاونی زمینه اشتغال ۱۰۸ نفر فراهم شده و رشدی ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است .

معاون استاندار و فرماندار ساوه بهره برداری ۲۶ طرح صنعتی با رقم سرمایه گذاری ۴ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۴۳۷ نفر در چهار ماهه نخست سالجاری را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت : در حوزه صنعت نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد و میزان سرمایه گذاری رشدی دو برابری را شاهد هستیم.

وی به صدور ۲۹۴ پروانه کسب در این مدت نیز اشاره ای داشت و تصریح کرد : در بخش صنعت ۴۴ فقره جواز تاسیس صادر شده که رقم سرمایه گذاری آن در حدود ۲۱ هزار و ریال بوده و با ایجاد اشتغال برای هزار و ۳۷۷ نفر رشدی ۱٫۵ برابری از نظر میزان سرمایه گذاری داشته است.

فرماندار ساوه همچنین میزان صادرات کالا شهرستان در چهار ماهه نخست سالجاری را ۶۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت : علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم ها این میزان صادرات با وزن خالص ۲۱ هزار و ۳۶ تن صورت گرفته و همچنین میزان واردات کالا در حدود ۶۹ میلیون دلار بوده است

علی میرزایی اشاره ای به عملکرد شهرستان در حوزه کشاورزی و باغداری کرد و گفت : در چهار ماهه نخست سالجاری ۱۰۹۶ تن تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و تولید گوشت مرغ نیز در این مدت ۵۰ تن رشد را دربر داشته است.

وی مجموع سطح زیر کشت غلات در این شهرستان را از ۱۶ هکتار در سال ۹۸ به ۲۰ هکتار در سالجاری دانست و گفت : به دلیل بارندگی و افزایش حجم آب سد ساوه چیزی در حدود ۳۰۰ هکتار نسبت به سال گذشته شاهد توسعه باغات بوده ایم .

فرماندار ساوه در پایان از رشد ۵۰ درصدی اجرای پروژه های امانی در بخش میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگی شهرستان خبر داد و گفت : قرارداد مرمت بام و ایوان مسجد جامع ساوه در سالجاری منعقد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی