اضافه وزن ۲۱ درصد از دانش آموزان ساوجی | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۲۱:۱۰:۵۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

رضا عفتی در گفتگو با پایگاه خبری ساوه نار , به تشریح جزئیات طرح کوچ ( کنترل وزن و چاقی ) آموزش و پرورش در ساوه پرداخت و گفت : کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ( کوچ ) با رویکرد ترویج سطح زندگی فعال در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه سبک زندگی امروزی لزوم اجرای تمرینات در منزل با نظارت والدین را گوشزد میکند افزود : در راستای ارتقای طرح سلامت دانش آموزان با بهره مندی از ظرفیت معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت , طرح کوچ اجرایی شده و این طرح توانسته در راستای بالا بردن سطح سلامت و سواد حرکتی , اقدامات قابل توجهی ارائه دهد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه ۱۰٫۷۶ درصد از دانش آموزان ساوجی را در محدوده چاقی دانست و گفت : در مرحله اول جمع آوری اطلاعات قد و وزن دانش آموزان ساوجی , ۲۱٫۴۸ درصد از دانش آموزان در محدوده اضافه وزن , ۶۲٫۷۷ درصد در محدوده طبیعی , ۳٫۳ درصد در محدوده لاغری و ۱٫۶۶ درصد در محدوده کمبود وزن قرار داشتند.

عفتی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آموزش و پرورش در راستای کنترل اضافه وزن دانش آموزان گفت : دانش آموزان در این طرح با نحوه محاسبه BMI ( شاخص توده بدنی ) آشنا شده اند و قد و وزن آنان در سامانه سناد ثبت شده است لذا دانش آموزان BMI خود را در محدوده مخصوص به خود پیدا کرده و دبیران و معلمان و مراقبین سلامت با توجه به وضعیت دانش آموزان اطلاعاتی در خصوص چاقی و عوارض آن از طریق پوستر و کلیپ در گروه های کلاسی قرار میدهند.

وی با اشاره به اینکه اندازه گیری مجدد BMI در اسفندماه روند کاهش یا اضافه وزن مجدد دانش آموزان را بررسی میکند تصریح کرد : نتیجه BMI دانش آموزان جهت ارائه مشاوره به دانش آموزان به اداره بهداشت ارسال میشود و کتابچه طرح کوچ نیز در اختیار دبیران , والدین , معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت قرار داده شده است .

وی از صدور بخشنامه برای برگزاری مسابقات ورزشی مجازی در سطح مدارس شهرستان خبر داد و گفت : بخشنامه اعلام آمادگی مسابقات ورزشی به مدارس ارسال شده و از دبیران خواسته شده در رشته های طناب زنی , شطرنج , تکواندو , کاراته , ووشو , هندبال , فوتسال , والیبال و بسکتبال نفرات مورد نظر را معرفی کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش ساوه تصریح کرد : فیلم های آموزشی و دستورالعمل برگزاری مسابقات ورزشی به مدارس متوسطه اول و دوم ارسال شده و باتوجه به اینکه این مسابقات قراراست بصورت مجازی برگزار شود دانش آموزان از اجرای خود فیلم برداری کرده و به تربیت بدنی ارسال میکنند تا نفرات برتر از این طریق معرفی شوند .

رضا عفتی به فعالیت دبیران تربیت بدنی در ایام شیوع کرونا نیز اشاره ای داشت و گفت : دانش اموزان در محدوده چاقی و اضافه وزن باید تحت نظر دبیر تربیت بدنی و مراقبین سلامت توصیه های تغذیه ای و فعالیت بدنی داشته باشند لذا دبیران تربیت بدنی با تولید محتوی در این خصوص نقش قابل قبولی در پیشبرد اهداف طرح کوچ داشته اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس گفت : با توجه به اینکه حضور دانش اموزان پایه اول و دوم ابتدایی و دروس کارگاهی هنرستان ها در مدارس اجباری نمیباشد و تعداد هر کلاس یا کارگاه در مناطق زرد و آبی باید کمتر از ۱۰ نفر باشد لذا کلیه فعالیت های دو ساعته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود و فاصل گذاری اجتماعی و بهداشت کلاس ها نیز به خوبی کنترل خواهد شد .

عفتی تصریح کرد : ضمن اینکه بازدیدهای مشترکی توسط آموزش و پرورش و شبکه بهداشت انجام خواهد شد و نظارت های مستمر در دستور کار قرار خواهد گرفت

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی