توزیع ۱۰ هزار اصله نهار توسط شهرداری ساوه | ساوه نار جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳۰۰:۵۳:۲۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام سبزی در آیین گرامیداشت روز درختکاری که به همت شهرداری ساوه در رمپ و لوپ الغدیر ساوه برگزار شد گفت : اهمیت درختکاری بسیار زیاد است و در آموزه های دینی ما نیز بر کاشت درخت خصوصا درختان مثمر بسیار تاکید شده است .

وی افزود : خوشبختانه در کشوری هستیم که در جای جای آن استعداد رشد کشاورزی و فضای سبز وحود دارد .

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با تاکید بر اینکه علاوه بر درختان میوه , باید در گسترش فضای سبزی با بهره مندی از درختان غیرمثمر بکوشیم افزود : جنگل ها ریه های زمین هستند و اکسیژن ما را تامین میکنند اما طبق آمار در دنیا هر یک دقیقه به اندازه ۵ زمین فوتبال فضای سبز نابود میشود .

سبزی قلمداد کرد : ما باید در مقابل افرادی که در حال نابودی درختان هستند مردم را به کاشت نهال و درخت تشویق کنیم و علاوه بر ایجاد فضای سبز به پاکیزگی محیط زیست پیرامون خود اهمیت بدهیم.

وی با تقدیر از راه اندازی پویش کاشت نهال مهربانی توسط شهرداری ساوه گفت : اگر هر ایرانی ۱ درخت بکارد یعنی بیش از ۸۰ میلیون درخت جدید به سرانه فضای سبز کشور اضافه شده بنابراین باید در فضای حقیقی و مجازی مردم را به این امر تشویق کنیمم.

نماینده مردم همچنین از فراهم شدن ۴۰ هزار اصله درخت توسط دفتر نماینده برای توزیع بین شهروندان در روزهای آتی خبر داد .

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز بر لزوم فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت : شهرستان ساوه یکی از شهرستان هایی است که باید سرانه فضای سبز آن ارتقا پیدا کند که برای سلامت و اکو سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است .

علی میرزایی افزود : سالانه باید حدود ۲۰ هزار درخت در این شهرستان کاشته شود تا علاوه بر پاکیزگی محیط زیست سرانه فضای سبز را گسترش داد .

به گزارش فارس شهرداری ساوه به مناسبت روز درختکاری بالغ بر ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را جهت توزیع بین شهروندان فراهم کرده است که شامل توت بارده , انار بارده , کاج , زیتون , صنوبر و … میباشد .

شهروندان ساوحی میتوانند از فردا به مدت ده روز با مراجعه به گلخانه سازمان سیما و منظر واقع در خیابان فرهنگ نسبت به دریافت نهال و کاشت آن اقدام کنند

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی