اتصال بیش از ۱۰۰ نقطه کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی | ساوه نار سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲۱۴:۲۰:۳۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار , حجت الاسلام حکمت علی مظفری ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر به ساوه و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از تاسیس شوراهای حل اختلاف ۱۸ سال میگذرد گفت : این نهاد مردمی و شبه قضایی توانسته بعنوان بازوی توانمند دستگاه قضا نفش خوب و بسزایی در حل و فصل اختلافات و دعاوی مختلف ایفا کند.

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از کارکنان شورای حل اختلاف سالهاست در این مجموعه فعالیت داشته اما وضعیت مشخصی ندارند گفت : با حضور آیت الله رئیسی در رای قوه قضائیه پیگیری های لازم برای تعیین وضعیت این افراد صورت پذیرفت و مسئولان قضایی نیز ملزم به چاره اندیشی و تصمیم گیری با دستور رئیس قوه شدند .

معاون قوه قضائیه تصریح کرد : با برگزاری جلسات مختلف مقرر شد لایحه ای جهت تثبیت قانون شوراهای حل اختلاف و تعیین تکلیف کارکنان آن تهیه و به مجلس ارسال شود که این امر انجام شد و به تصویب مجلس نیز رسید اما شورای نگهبان ایراداتی را به مصوبه مجلس وارد کرده است .

مظفری تامین منابع مالی استخدام شاغلین در شوراهای حل اختلاف را مهمترین ایراد شورای نگهبان دانست و افزود : در حال حاضر مجلس بدنبال رفع این ایرادات است و مراحل پایانی کار در حال انجام میباشد .

وی خاطرنشان کرد : قراراست به شیوه ای که ساز و کارش آن در مجلس شورای اسلامی مشخص شده این ایرادات مرتفع و با قرارگرفتن آیت الله رئیسی در راس قوه مجریه بستر اجرای این قانون فراهم شود تا دغدغه این عزیزان نیز مرتفع شود .

معاون قضایی قوه قضائیه از اتصال بیش از ۱۰۰ نقطه کشور به سیستم دادرسی الکترونیکی خبر داد و گفت : دادرسی الکترونیکی از خدمات مهم دستگاه قضا به شمار میرود چراکه امر دادرسی علاوه بر مشکلات مالی , موانع متعددی را در مسیر خود میدید اما با فراهم شدن فرآیند دادرسی الکترونیکی از سال گذشته بخش قابل توجهی از زیرساخت های این حوزه در کشور فراهم شده و در استان مرکزی نیز تا امروز بالغ بر ۱۰ هزار پرونده بصورت الکترونیکی رسیدگی و ثبت شده است .

وی دادرسی الکترونیکی را باعث جلوگیری از اطاله وقت و تسریع در روند رسیدگی به پرونده هایی دانست که امکان حضور طرفین در دادگاه نیست و یا فرد مورد نظر در خارج از کشور زندگی میکند .

مظفری اضافه کرد : در زمان شیوع ویروس کرونا که حضور طرفین دعوا در دادگاه ها مخاطره آمیز بود دادرسی الکترونیکی کمک شایانی به حفظ سلامت کارکنان و مردم کرد که با گسترش این موضوع در سالهای آینده بخش زیادی از دادرسی را میتوان بصورت الکترونیکی انجام داد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی