بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۸۰ واحد صنفی در ساوه فعالیت دارند | ساوه نار پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳۰۶:۱۰:۱۵
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، ابوالفضل سقایی در جلسه هم اندیشی مشکلات و معضلات اتحادیه های صنفی با بیان اینکه هرکسی در جایگاه خود باید نسبت به وظایف تعریف شده اشرافیت داشته و در آن چهارچوب عمل کند گفت : افرادی که برای فعالیت صنفی خود مجوز کسب و کار دریافت میکنند قطعا در فرایند اخذ مجوز مفاد قانونی را قبول کرده اند لذا اطلاع داشتن از برخی قوانین اصلی در حوزه کسب و کار مهمترین نیاز کسبه است .

وی با بیان اینکه برخورد ارشادی با موضوعات به مراتب کارساز تر است گفت : اتاق اصناف شرایط اقتصادی حاکم را دغدغه خود میداند و تلاش می‌کند در کنار اتحادیه ها و کمیسیون مسائل و مشکلات واحد‌های صنفی را حل کند اما تخلفات اخلاقی و بهداشتی و یا دخالت در حوزه درمان و امور خارج از شئونات با برخورد پلیس اماکن و بهداشت مواجه خواهد شد .

رییس اتاق اصناف اضافه کرد : در شهر ساوه خوشبختانه کسبه همکاری لازم را با اتحادیه ها و اتاق اصناف دارند ضمن اینکه با موارد تخلف طبق قانون عمل خواهد شد .

به گفته وی در شهر ساوه بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۸۰ واحد صنفی وجود دارد که بیش از ۱۲ هزار واحد مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند .

رییس بازرسی اتاق اصناف نیز تشکیل جلسات دوره ای با روسای اتحادیه های صنفی را در راستای تعامل بیشتر برای حل مشکلات دانست و گفت : روسای اتحادیه ها میبایست در کنار اطلاع رسانی برخی قوانین یا دستورالعمل ها به اعضای خود ، از ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای آگاه سازی عموم مردم استفاده کنند .

مرتضی سعیدی افزود : برخی افراد علیرغم راه اندازی کسب و کار اما اطلاع چندانی از قوانین ندارند بهمین دلیل بعضاً شاهد تخلفات ناخواسته از سوی برخی متصدیان واحدهای صنفی هستیم که باید با اطلاع رسانی درست از توقف چسب و کار آنها جلوگیری کنیم .

وی با بیان اینکه برای نظارت بر واحد‌های صنفی گشت های مشترک دوره ای با همکاری دستگاه های مرتبط انجام میشود گفت : شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی می‌توانند با شماره ۱۲۴ اداره صمت یا ۴۲۲۱۹۶۱۲ بازرسی اصناف تماس حاصل نمایند.

سرپرست اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز با بیان اینکه دخالت در امور درمان توسط برخی متصدیان واحدهای آرایشگری خارج از ضوابط است و به سلامت مردم آسیب میرساند گفت : واحد نظارت بر درمان در این خصوص صفحات مجازی را با دقت رصد کرده و به صورت سرزده از واحدهای صنفی بازرسی خواهد کرد .

سید محمد عطارد افزود : سلامت مردم موضوعی نیست که بخواهیم در این خصوص شعار بدهیم و اجازه نخواهیم داد برخی افراد برای سودجویی بیشتر باعث از بین رفتن سلامت مردم شوند .

وی خاطرنشان کرد : برای ورود به اماکنی که مجوز فعالیت ندارند هماهنگی لازم با مراجع قضایی صورت خواهد گرفت و طبق قانون با این افراد برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش فارس در این جلسه که با محوریت رسیدگی به مشکلات آرایشگاه ها و صنف چلوکبابی برگزار شد ، عدم همجواری آرایشگاه های زنانه و مردانه ، عدم دخالت آرایشگران در امور درمانی ، غیر مجاز بودن هرگونه سطح برداری از پوست و همچنین اطلاع رسانی جهت رعایت ضوابط و شرایط کسب و کار به اعضا مورد تاکید قرار گرفت .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true
قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی