اختصاص یک دستگاه آنژیوگرافی به ساوه | ساوه نار سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳۱۰:۱۸:۴۷
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
it is true
true
false

به گزارش پایگاه خبری ساوه نار ، دکتر محمود کریمی‌ ظهر‌ امروز در نشستی با خبرنگاران با قدردانی از همراهی خبرنگاران در ایام شیوع کرونا گفت : رسانه ها بعنوان یار دوازدهم در این مدت در کنار دانشکده بودند و باعث شدند اطلاعات مفید در زمینه کنترل بیماری کرونا خصوصا انجام واکسیناسیون به سرعت در جامعه نشر داده شود .

وی با بیان اینکه بخشی از وضعیت پایدار امروز ساوه و زرندیه را مدیون رسانه ها هستیم گفت : امیدواریم این همدلی و همراهی که از قبل بوده بیشتر نمایان شود و حمایت های رسانه ای از مجموعه دانشکده علوم پزشکی ساوه در نهایت به رشد و بالندگی حوزه بهداشت و درمان در ساوه منجر شود .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه فعالیت در مجموعه بزرگ دانشکده علوم پزشکی با بیش از ۲۳۰۰ نیرو را سخن و پیچیده دانست و گفت : ما ویترینی از انواع و اقسام استخدامی ها و فعالیت های مختلف هستیم که از بدو تولد تا مرگ افراد را شامل می‌شود .

وی تنوع خدمات و گستردگی تخصص ها را از علل سختی فعالیت در این حوزه دانست و افزود : سلامت و امنیت دو مقوله مهم برای مردم هر جامعه هستند که اعتقاد داریم بخش مهمی از حوزه سلامت بر عهده مجموعه علوم پزشکی قرار دارد .

کریمی با اشاره به استقلال دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال ۱۳۹۳ از اراک گفت : متاسفانه بعد از استقلال آنطور که باید خمیرمایه کار بدست ما نیوفتاد و یکی از دلایل کسری نیروی انسانی ، بودجه و زیرساخت های امروز‌ ساوه که نسل به نسل در حال انتقال است همین موضوع می‌باشد که برای جبران آن سالها زمان مورد نیاز است .

وی خاطرنشان کرد : بودجه های موجود فقط برای حقوق کارکنان کفاف میدهد و عملا امکان توسعه دانشکده را از ما گرفته است لذا امیدواریم در سطح کلان هزینه ها را با مخارج و خدمات و نیروی انسانی همسان کنیم تا گره از مشکلات اعتباری باز شود.

وی از استخدام ۲۴۴ نیرو در سال گذشته برای دانشکده علوم پزشکی خبر داد و گفت : استخدام یک نعمت بزرگ برای دانشکده است چراکه حقوق و مزایا را دولت پرداخت می‌کند و باعث صرفه جویی در هزینه های دانشکده خواهد شد که از محل صرفه جویی در توسعه دانشکده خصوصا ایجاد محل زیست برای پزشک جهت جذب پزشکان بیشتر میتوان بهره برد .

وی اشاره ای به ۲۹ پروژه عمرانی در دست ساخت دانشکده کرد و گفت : پروژه ۲۵۰ تختخوابی و ساختمان ستاد اورژانس که از پروژه های ملی و سنگین هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و ورود خیرین حوزه سلامت هرچه سریعتر تکمیل و آماده خدمت رسانی به مردم باشند .

دکتر کریمی از افزایش اعتبارات جذب شده خبر داد و گفت : دانشکده علوم پزشکی ساوه ۱۳۲ درصد افزایش اعتبارات در حوزه های مختلف را داشت که در کنار آن بهره گیری از ظرفیت خیرین حوزه سلامت ما را در پیشبرد اهداف دانشکده یاری کرد .

وی با تاکید براینکه مجمع خیرین سلامت ساوه جز ۱۰ دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی‌ برتر‌ کشور‌ است گفت : برای اولین‌بار در دانشکده ساوه موفق به خرید یک خوابگاه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار شدیم که اقدامی بی نظیر برای اسکان دانشجویان بوده است .

وی افزود : ۱۰ میلیارد تومان وام برای خرید تجهیزات پزشکی که در این تجهیزات آزمایشگاه غذا و دارو راه میوفته و شانس ما را برای تبدیل به معاونت غذا و دارو بالا میبرد و بدلیل نبودن آزمایشگاه تفیض اختیارات لازم انجام نشده بود که در اواخر اسفند توانستیم بخشی از اختیارات را اخذ کنیم .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه خاطرنشان کرد : اخیرا سه دستگاه آنژیوگرافی از محل کمک های سازمان بهداشت جهانی به کشور وارد شد که خوشبختانه با رایزنی های صورت گرفته توانستیم یکی از این دستگاه ها را برای ساوه جذب کنیم.

کریمی از ارائه درخواست برای ایجاد رشته پزشکی در ساوه گفت و اضافه کرد : روز شنبه آینده برای بازدید از وزارتخانه جهت ارزیابی امکانات ساوه برای ایجاد رشته پزشکی حضور پیدا می‌کنند که در صورت تحقق این امر کمبودهای ما در زمینه پزشک و نیروی متخصص مرتفع خواهد شد چراکه وزارتخانه در غالب هیئت علمی پزشکان خوبی را به ساوه خواهد فرستاد .

وی خاطرنشان کرد : با انجام این موضوع دغدغه ما در تامین پزشک های عمومی و متخصص مرتفع شده و شانس قبولی بومی ها در رشته های پزشکی افزایش پیدا می‌کند و باعث تجهیز بیمارستان ها توسط وزارتخانه خواهد شد .

وی با بیان اینکه برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی ساوه در سال جدید ۴۷ میلیارد اعتبار پیش بینی شده است گفت : ضمن امیدواری برای تحقق بودجه پیش‌بینی شده برای این بیمارستان ، خیران خوبی برای تکمیل آن آماده همکاری هستند اما لازم است ابتدا پروژه را به یک پیشرفت چشمگیر برسانیم تا بتوانیم خیران را در این زمینه جذب کنیم .

دکتر کریمی گفت : مهمترین خواسته به حق مردم شهر ایجاد بیمارستان دولتی در ساوه است که بعد از انقلاب ایجاد نشده بود لذا باید همه ظرفیت ها برای احقاق خواسته مردم به کار گرفته شود .

وی در پایان با اشاره به جذب ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات جهانی برای دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت : از محل این اعتبارات برای ساخت مراکز جدید در ساوه و اردوگاه شهید ناصری برای انجام امور اتباع استفاده خواهد شد .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی